Хроники Александрии

Пасажири звикатимуть недовго

, 28.10.2013

Пасажирські перевезення в нашому місті зазнали помітних змін. Передусім це радикальне оновлення рухомого складу — перехід на сучасні автобуси, які за своєю місткістю та комфортністю навіть порівнювати не можна зі старими, зношеними і вкрай незручними маршрутками, ЛіАЗами та ЛАЗами, у яких то двері не закриваються, то вони трясуть пасажира під час поїздки, як у лихоманці. Такі позитивні зміни можна лише вітати.

Тим часом виникло чимало запитань, пов'язаних з цими змінами. Ходять чутки, що підприємці-перевізники обов'язково введуть підвищення плати за проїзд, щоб швидше окупити заміну свого автопарку, і це лише питання часу. Також зазнала змін нумерація маршрутів, що разом зі змінами графіку руху внесло додаткову плутанину. Хотілося б отримати коментарі наших посадовців на ці запитання.
О. Кругленко

Ці запитання ми адресували начальнику управління економіки міської ради Ростиславу Черевашку. Судячи з усього, вони були посадовцю вже не в новину, отож він охоче надав такі пояснення:

Перш за все, що стосується тарифу за проїзд у громадському транспорті у звичайному режимі руху в розмірі двох гривень. Справа в тому, що донедавна в Україні повноваження про встановлення плати за проїзд у зазначеному режимі належали обласним держадміністраціям. Але у зв'язку зі змінами законодавства таке право з початку нинішнього року було надано виконавчим комітетам міських рад. Тобто тепер вони своїм рішенням можуть на місцевому рівні затвердити тарифи за проїзд у звичайному режимі руху.

Даний тариф свого часу був затверджений Кіровоградською ОДА ще у 2008-у році, але, як ми всі знаємо, у нас перевезення пасажирів донедавна (до проведення останнього конкурсу перевізників) виконувались фактично стовідсотково у режимі маршрутного таксі. Отож виконком, керуючись своїми повноваженнями, і затвердив нещодавно тариф 2 гривні або, іншими словами, залишив його незмінним.

Кор.: — Виходить, вимоги перевізників про підвищення плати за проїзд до 2,5 гривні виконавчий комітет визнав безпідставними?

Повинен наголосити, що необхідність введення у законодавче поле тарифу у 2 гривні виникла, як я вже сказав, по-перше, через зміни у законодавстві, а також і у зв'язку з тим, що зазнала змін мережа на міських маршрутах, і були введені режими руху як маршрутного таксі, так і звичайного руху, що і було зроблено виконкомом — „узаконено” тариф. Як результат — він для населення поки що не підвищився.

— Після проведення конкурсу змінились і деякі номери маршрутів. З чим це пов'язано?

— Відомо, що раніше нумерація міських мар шрутів у нас була порядковою, починаючи з першого номера. Разом з тим, були такі авто буси, як наприклад, №85, що курсував до селища Пантаївки. Але в місті немає 85 маршрутів, отож і з'явилось побажання зробити нумерацію більш компактною. Втім, зміни незначні, і, як мені здається, пасажири вже до них встигли звикнути.

Але я все ж на них зупинюся.

Так, номери маршрутів 1, 2, 3. 4, 5 і 6 залишились без змін. А от 6а отримав номер 8. Далі 7, 9 — теж за старим порядком. А №10 (до Пантаївки) з'явився замість номера 85. 11-й та 12-й номери не змінились, 13-го маршруту в місті немає, №14 — це „сезонний” маршрут на садово-городні ділянки товариств, розташовані у районі РЕУ. Автобус маршруту 16, як І раніше, курсує до Звенигородки. Номером 17 теж можна доїхати до Звенигородки, ало через Олександро-Степанівку. 18-й маршрут прямує до Мартоіванівки, а №81 — до Димитрового.

Слід також зауважити, що пільгові рейси (а вони у нас курсують на 80-ти відсотках існуючих маршрутів) нумеруються особливо: з одиничкою попереду порядкового номера. Наприклад, звичайного режиму руху маршрут №15, пільговий рейс №115.

Також посадовець повідомив, що у планах „транспортних реформ” міської влади — оптимізація графіків руху громадського транспорту й оновлення табличок з цими графіками на всіх без винятку міських автобусних зупинках. А ще — обладнання пасажирських транспортних засобів навігаційними системами GPS з метою більш чіткого дотримання трафіків руху. Ці нововведення також незабаром будуть завершені.

Звичайно, будь-яка нова система замість хоча й недосконалої, але досить звичної, спершу сприймається з труднощами. Але це тільки на перший погляд: ті пасажири, які вимушені користуватись міським громадським транспортом, уже встигли звикнути до незначних змін у графіках руху і тим більше — до такої дрібниці, як перенумерація маршрутів, Ну а щодо нових і зручних автобусів, то тут і говорити зайве: до комфорту людина звикає без будь-яких проблем…

Наш кор.

Комментарии:

Добавить комментарий: