Хроники Александрии

Державний акт відмінено. Що натомість?

, 6.02.2013

Зміни у земельному законодавстві, запроваджені урядом України зовсім нещодавно, викликали чимало запитань у громадян. Ні, вони поки що не торкнулися головного — так званого ринку землі: у нашій державі ось вже майже два десятиліття діє заборона на продаж земель сільськогосподарського призначення, і цей мораторій продовжено до 2016 року. Проте…

„ОТ” зовсім недавно розповідав про нововведення — єдину кадастрову систему і торкнувся теми нового порядку підтвердження права громадян на користування землею. А ось ще одна новація: з початком нового року відмінено документ, який досі вважався найголовнішим правопідтверджуючим — Державний акт на землю. Тут власників раніше виданих актів усіх зразків (форма Державного акта на право володіння землею за всі роки змінювалась неодноразово) слід заспокоїти: ці документи не втратили своєї сили.

Але чи внесені дані про земельні ділянки, оформлені „паперовими” державними актами, у сучасну національну кадастрову систему — про це ми запитали у начальника управління Держземагентства Олександрійського району Олександра Крюкова.

— Кожен громадянин може перевірити самостійно, чи є його ділянка у національній кадастровій системі, ввійшовши на сайт „Публічна кадастрова карта державного ринку земельних ресурсів (map.dazz.gov.ua/kadastrova-karta) і зазначивши свій кадастровий номер, вказаний у державному акті. Слід зауважити: номери ділянок вказувались лише в актах останніх зразків (зеленого і синього кольорів), а на оранжевих (виданих до 2003 року) — ні. Отже, нібито виникає проблема. Та вона може бути вирішена за бажанням власника: замовляється технічна документація в ліцензованій землевпорядній організації, і після її виготовлення державний кадастровий реєстратор зможе внести дані про земельну ділянку в кадастрову систему. Ця послуга платна, вона коштує 65 гривень плюс вартість виготовлення техдокументації.

Кор.: — А якою буде нова процедура оформлення права володіння землею?

— Оскільки з початку 2013 року державні акти вже не видаються, то земельні ділянки спочатку реєструються на підставі тієї ж технічної документації, після чого державний реєстратор речових прав від Мінюсту України реєструє відповідне право (власності, оренди) на користування земельною ділянкою.

— А як бути тим громадянам, які розпочали процедуру оформлення минулого року, але не встигли отримати державні акти на землю?

— Якщо процедура не завершена (а по нашому району таких прикладів близько півтори сотні — свого часу Кіровоградська філія кадастрового центру просто фізично не встигла роздрукувати акти цим громадянам), тоді людям доведеться проходити за новою процедурою. З техдокументацією, яка у них уже є, вони спочатку реєструють ділянку в управлінні Держземагентства, їй присвоюється кадастровий номер, потім роздруковується поземельна книга (вона залишається в Держземагентстві), громадянину надається витяг з книги з присвоєним кадастровим номером. Далі заявник звертається до потрібного реєстратора речових прав, реєструє там ділянку і отримує витяг з єдиної кадастрової системи (передбачається, що дерджреєстратор має зв’язок з цією системою). Слід наголосити, що національна кадастрова система в Олександрійському районі вже діє.

Нас запитують, кому спростила процес оформлення землі нова система — громадянам-власникам чи посадовим особам, які цим займаються? Повинен сказати, що обом сторонам. Ті люди, кому довелося не один місяць чекати, поки в обласному центрі виготовлять акт, та поки його привезуть на місце і ще поки його підпише сільський голова того населеного пункту, де розташована ділянка, а тим часом оббивати пороги декількох закладів, мене зрозуміють. Відповідно трохи менше буде роботи і працівникам Держземагентств, з цього процесу випадає відразу декілька непотрібних тепер ланок ланцюга, а це знову ж таки на користь громадянам-власникам земельних ділянок.

О. Іванченко

Комментарии:

Добавить комментарий: