Хроники Александрии

Паркомати та паркувальники — конфлікт інтересів

, 30.01.2012

Як відомо, згідно з постановою Кабміну від 3 грудня 2009 р. № 1342 „Про затвердження правил паркування транспортних засобів”, платні парковки в містах Україні обов'язково повинні були бути обладнані паркоматами з 1 січня нинішнього року. Оскільки за 2 роки суттєвих змін не сталося, то цю вимогу сам Кабмін відтермінував до 31 березня іншою Постановою від 19 січня 2011 р. за № 27, якою вніс зміни до затверджених Правил паркування транспортних засобів.

Тож, поки уряд вирішує це питання, в олександрійців склалась своя думка з даного приводу, і доволі не однозначна.

Так, власники машин дружньо — „ЗА” встановлення паркоматів.

„Нехай ставлять побільше, — говорить таксист Віталій, — так порядок буде, машини не стоятимуть де попало.”

Погоджується з ним і автовласник Сергій Васильович: „Так має бути, гроші мають надходити у бюджет, а не в чиюсь кишеню. Паркомати вже є у всіх розвинених країнах світу.”

Для пенсіонера Володимира питання не є принциповим, основний критерій — ціна і безпека: „Якщо автомат буде з накруткою — це гірше, якщо навпаки — буде дешевше — краще. Крім того, автомат не охороняє машину.”

Зовсім іншу думку щодо паркоматів мають самі паркувальники (кому ж сподобається конкурент, та ще й коли він — автомат). На нововведення скаржився паркувальник Сергій:

„З нашими людьми паркомати — погана ідея. Ніхто не платитиме добросовісно, в нас же не так, як за кордоном. Навіть зараз люди намагаються втекти, не заплативши. До того ж, їх ламатимуть. Якщо встановлять паркомати,— додав він, — за машинами ніхто не стежитиме.”

Наразі ж, за його словами, працівники парковки стежать за автівками, але не за всіма — лише за тими, які бачать.

Зараз в Олександрії паркоматів немає. І, як сказав Олег Гаращенко, директор КП „Жигулі”, закуповувати їх поки що ніхто не збирається. Натомість підвищили плату за паркування. Чому — пояснив директор „Жигулі”:

„Це завпроваджено у зв'язку з тим, що з 1 січня ми стаємо платниками податку на додану вартість (НДС), тому тарифи довелось підвищити. Крім того, підвищилась мінімальна зарплата і нам треба щось платити працівникам. Автостоянка тепер буде 7 грн., парковка — 3 грн.”

Щодо паркоматів, то тут Олег Васильович поділяє думку своїх працівників:

„Встановлення паркоматів ми вважаємо нереальним, — говорить він. — Це дуже дорого (від 7 до 9 тисяч євро), тому для багатьох міст України купити і поставити їх просто неможливо. До того ж, я не думаю, що люди в нас платитимуть паркоматам. Якщо вони не хочуть платити так, то у паркомати — тим більше”.

Олег Васильович навів статистику: „У Києві плата до паркомату коштує 6 гривень за годину, у нас — 3 гривні. Хто захоче платити настільки більше?”

За його словами, такі ціни мусять діяти, аби окупилася собівартість паркомату.

Оскільки, за рішенням Кабміну, до квітня правила щодо паркування не змінюються, в Олександрії працюють з допомогою переносного касового апарату, котрий зареєстрований податковою інспекцією. Якщо ж рішення щодо паркоматів до квітня не відмінять, це питання вирішуватиме міська рада.

Директор „Жигулів” навіть припускає можливість того, що підприємство заберуть через нездатність купити автомати.

„Наразі, — говорить Олег Васильович, — КП „Жигулі” — єдине підприємство в Олександрії, що надає послуги з паркування, котре платить відповідні збори до міського бюджету (за законом, приватним підприємцям таку плату відмінили), і збір цей зараз значно зріс — порівняно з минулим роком — на 502%. Тобто, ми з приватними підприємцями у дуже нерівних умовах. Зараз підприємство дохід приносить, але якщо паркомати все ж не відмінять, цілком можливо, що КП „Жигулі” стане збитковим і його заберуть”.

До альтернативного вирішення проблеми директор паркувальників відносить можливість українського виробництва паркоматів.

„Можливо, вони будуть дешевшими, можливо хтось надаватиме їх в оренду, — розмірковує він, — зараз же ми вважаємо, постанову щодо паркоматів просто недопрацьованою”.

У глобальному значенні, різниці між обслуговуванням паркоматами та паркувальниками Олег Гаращенко не вбачає: „Що там, що там — даєш гроші, отримуєш чек. І те, й те законно, ніякої різниці.”

І все ж, більше недоліків, директор все-таки бачить звісно, у автоматах:

„Недолік паркомату у тому, що він може зламатися, або його можуть зламати. Тому всеодно, біля нього необхідно ставити людину, яка за цим всім стежитиме, адже навіть зараз люди або не хочуть платити зовсім, або якщо машина весь день стоїть на парковці, важко примусити власника заплатити хоча б за дві години.”

Наостанок поцікавились у Олега Васильовича, чи повинні все ж таки паркувальники стежити за машинами, як у це щиро вірять деякі автомобілісти. Виявляється — ні. Згідно з правилами, до їх обов'язків входить допомога при паркуванні та виїзді з парковки.

Підприємству „Жигулі” належать автостоянка по вул. Першотравнева, 17 та парковка навколо Центрального ринку, а саме — вулиці 50 років Жовтня, Червоноармійській, частина Семашко та Садова.

Вероніка Котляр

Довідка: За даними Мінрегіону, в Україні на початок 2011 року з 3080 майданчиків для платного паркування лише 116 були обладнані паркувальними автоматами, а ще 32 — в’їзними-виїзними терміналами, що разом складає менше 5% від загальної кількості.

На початок 2011 року майданчиків для паркування, обладнаних паркувальними автоматами, найбільше було у Дніпропетровській області (62), Києві (30) та АР Крим (17). У більшості областей паркомати та в’їзні-виїзні термінали взагалі були відсутні.

На сьогодні, за орієнтовною оцінкою Міністерства, для обладнання усіх відведених майданчиків для платного паркування в Україні необхідно встановити біля 7 тисяч паркоматів. Ці пристрої виробляються вітчизняними виробниками у Києві, Львові та Кривому Розі, а їхня вартість, залежно від комплектації, становить від 10400 до 48500 грн.

Комментарии:

  1. конечно директору КП Жигули не выгодны автоматы,свой карман пойди то надежнее,любого автомата)

    бывший,
    4dc067f
  2. ….да и сторожить эти автоматы от бывших, которые не спят прийдёться.

    ямал,
    70f2e14

Добавить комментарий: