Хроники Александрии

Пристрасті навколо Центрального ринку

, 19.11.2011

Ситуація, що склалася навколо Олександрійського центрального ринку, вже досить тривалий час не дає спокою як деяким працюючим там підприємцям, так і пересічним громадянам нашого міста. Протистояння між підприємством — переможцем нещодавнього конкурсу по оренді цілісного майнового комплексу ринку та колишніми керівниками ринку, які брали участь у конкурсі, не вщухає вже тривалий час. Каменем спотикання залишається звинувачення конкурсної комісії Олександрійської міської ради у проведенні зазначеної процедури недостатньо прозоро. Звинувачення досить серйозне. У даній статті я спробую розібратись, чи насправді такий факт мав місце, чи ті, хто вважає себе опозицією, наводять несправедливий наклеп. По-перше, давайте з’ясуємо, хто саме ввійшов до команди поборників справедливості. Може, це робітники, вчителі, медичні працівники?

Тож не відкрию Америку, якщо скажу, що ринки у всі віки були і залишаються привабливими об’єктами для різних бізнесових структур. Тому й боротьба завжди запекла. І як підтвердження моїх слів, у минулий четвер біля будівлі міськвиконкому новітні опозиціонери, які тривалий час мали до ринку безпосереднє відношення і брали участь у конкурсі, провели акцію протесту, Нагадаю читачеві, що в конкурсі перемогло товариство з обмеженою відповідальністю „Управляюча компанія — 2011”. Чому так? Це питання я переадресувала начальнику управління приватизації, оренди майна і землі Олександрійської міської ради О. П. Купченку.

О. П. Купченко: „Відповідно до рішення міської ради від 2 червня 2011 року, управління приватизації, оренди майна і землі розпочало підготовку до проведення конкурсу по передачі в оренду цілісного майнового комплексу Олександрійського центрального ринку. Підстав для прийняття депутатами такого рішення було декілька. Одна з них — відміна ринкового збору у зв’язку з прийняттям нового Податкового кодексу, і як наслідок — ненадходження коштів у місцевий бюджет. У результаті цього міський бюджет та територіальна громада втратили близько мільйона гривень коштів. Щоб наповнювати власні надходження міського бюджету, проводити ремонти і фінансувати галузі комунального господарства, необхідні неабиякі „вливання”. Перед міською владою постало питання: як у короткий час надолужити нестачу грошей у скарбницю? Саме тому в лютому місяці цього року було прийняте рішення про збільшення тарифів на ринкові послуги для підприємців, що працюють на Центральному ринку. Тобто від підвищення вартості ринкових послуг збільшився б і розмір прибутку, який повністю пішов би у міський бюджет.

З одного боку, це добре, а з іншого — вилучення ста відсотків прибутку з підприємства не дає змоги розвиватися йому самому. Адже за рахунок собівартості послуг можна проводити тільки поточні ремонти, натомість капітальні — лише за рахунок частини прибутку, який залишається у розпорядженні ринку. Але у травні місяці підприємці ринку, яких представляв голова громадської організації „Спілка підприємців м. Олександрії” Юрій Шиманський, звернулися до міської ради з вимогами скасувати новий підвищений тариф (5 грн. 50 коп. за пог. м), залишивши його на рівні попереднього (3 грн. 50 коп. за пог. м). Йдучи назустріч їх проханням, міська рада відмінила новий тариф, залишивши його на рівні 2009 року.

Як і очікувалося, відбулося різке зменшення частини прибутку, що перераховувався до міського бюджету. Фактично від працюючого підприємства користі у фінансовому плані для територіальної громади та міського бюджету вже не було. Тому 2 червня міська рада вирішила провести конкурс і віддати в оренду цілісний майновий комплекс Олександрійського центрального ринку з метою постійного надходження коштів до міського бюджету. Відповідно до цього рішення, спочатку був проведений конкурс по відбору оцінювачів майна ринку. Після проведення незалежної експертної оцінки відбулося рецензування звіту і було розміщено оголошення у газеті „Вільне слово” про майбутній конкурс.

Ми отримали 5 заяв від претендентів. 10 жовтня 2011 року відбувся конкурс і було визначено переможця. Склад конкурсної комісії затверджувався рішенням виконавчого комітету. Не є секретом, що туди входили депутати міської ради, посадові особи місцевого самоврядування, керівники комунальних підприємств на чолі з першим заступником міського голови Л. Давиденко. Склад постійно діючої комісії не корегувався під конкретний конкурс. Навіть цілісність заклеєних конвертів з пропозиціями учасників конкурсу була ретельно перевірена самими учасниками на засіданні конкурсної комісії.

На розгляд комісії були винесені заяви на участь у конкурсі від фізичної особи-підприємця Бєлова, товариства з обмеженою відповідальністю „Нетекс”, фізичної особи-підприємця Шиманського, товариства з обмеженою відповідальністю „Управляюча компанія — 2011”, товариства з обмеженою відповідальністю „Хімвіскпром”. Фізична особа-підприємець Бєлов пропонував 150 тисяч гривень за базовий місяць оренди і розмір інвестиції на 5 років — 800 тисяч грн. на рік. Товариство з обмеженою відповідальністю „Нетекс” — 78 тис. грн. за базовий місяць оренди, розмір інвестиції 600 тисяч грн. на рік, тобто на п’ять років 3 млн. гривень. Товариство з обмеженою відповідальністю „Управляюча компанія — 2011” -52 тис. грн. оренди на місяць, інвестицій -5 мільйонів грн. на п’ять років. Фізична особа-підприємець Шиманський — 82 тисячі грн. за місяць оренди і 2 мільйони грн. інвестицій на 5 років. Товариство з обмеженою відповідальністю „Хімвіспром” — 85 тисяч грн. за базовий місяць оренди, розмір інвестицій 1 млн. 500 тисяч грн. на п’ять років, тобто всього 300 тис. грн. на рік.

Членами конкурсної комісії тривалий час розглядалися пропозиції щодо поліпшення умов праці, матеріальної бази ринку, аналізувалися цифри. На перший погляд, здавалося б, найбільша орендна плата — один із найкращих варіантів, щоб надати перевагу саме цьому претенденту. Але це лише на перший погляд. Давайте розглянемо, наприклад, що пропонує нам фізична особа-підприємець Бєлов. Я цитую один, але дуже вагомий пункт із інвестиційної програми цього учасника. „Використання стоянки вантажного транспорту, будівництво кемпінгу та станції технічного обслуговування автомобілів, будівництво цеху з розфасовки круп”. Проаналізувавши ці пропозиції, конкурсна комісія дійшла закономірного висновку, який є очевидним для кожного — кемпінг та станція технічного обслуговування автомобілів не мають до ринку ніякого відношення. 800 тис. грн., запропонованих цим учасником інвестицій, були б спрямовані саме на розвиток кемпінгу і станції технічного обслуговування автотранспорту самого підприємця, а не на розвиток ринку. Далі, візьмемо товариство з обмеженою відповідальністю „Нетекс”, яке пропонувало 78 тисяч гривень оренди. І знову в інвестиційній програмі зустрічаємо будівництво свого кемпінгу, своєї станції технічного обслуговування автомобілів, які до ринку не мають жодного відношення. Решта претендентів теж не відрізнялася оригінальністю і чітким баченням майбутнього підприємства. Чому конкурсна комісія надала перевагу саме товариству з обмеженою відповідальністю „Управляюча компанія-2011”? Мабуть, тому, що у програмі даного претендента чітко, по роках, розписані поступові і досить реальні пропозиції по капітальному ремонту майна ринку, яке було і залишається майном територіальної громади міста Олександрії, та поліпшенню умов праці підприємців. І ніяких власних автостоянок.

Так от, з одного боку, ми маємо пропозицію 150 тисяч грн., а з іншого — 52 тисячі грн. оренди на місяць. Якщо вибрати 150 тисяч грн., то виникає питання: за рахунок яких коштів буде сплачуватися орендна плата? Дива у бізнесі не буває. Сплачуватися вона буде за рахунок фінансової діяльності підприємства, тобто доходами підприємства з плати за ринкові послуги. Якщо претендент пропонує найбільшу (і нереальну) при діючих тарифах на ринкові послуги орендну плату, то для її сплати необхідно у 2-3 рази збільшити ринкові послуги — до 10-15 грн. за пог. м. що станеться після такого збільшення? Бунт підприємців, що працюють на Центральному ринку, як то було в травні, коли міська влада була змушена відмінити вже підвищені тарифи. Тобто ми вже маємо досвід, коли підприємці вийшли на сесію міської ради, протестуючи проти збільшення ринкового збору всього на 50-60%. А що буде, якщо збільшити у декілька разів? Напевно, той мітинг, який відбувся біля міськвиконкому минулого четверга, буде здаватися дитячими забавками…

Тепер стосовно інвестицій. Так що ж вигідніше для територіальної громади? Наприклад, фізична особа-підприємець Бєлов або товариство з обмеженою відповідальністю „Нетекс” побудують для себе станцію технічного обслуговування автомобілів та кемпінг чи товариство з обмеженою відповідальністю „Управляюча компанія-2011” дасть 5 млн. грн. інвестицій, які підуть на ремонт м’ясного, молочного та інших павільйонів, на проведення опалення, ремонт покрівель, заміну вікон та дверей, створення сприятливих умов для самих підприємців? Усі ці фактори були враховані комісією, тому перевага и надалася саме „Управляючій компанії — 2011”.

Нагадую читачеві, таким був коментар начальника управління приватизації, оренди майна і землі О. П. Купченка стосовно проведення конкурсу. А тепер давайте з’ясуємо, звідки ж взялися ті засновники, які вже тривалий час не дають спокою ринковим „опозиціонерам”. Надаю слово директору товариства з обмеженою відповідальністю „Управляюча компанія-2011” Р. М. Зарецькому.

Р. М. Зарецький: „Усі ми пам’ятаємо часи, особливо навесні, влітку, коли були очевидними проблеми із вивезенням сміття у місті. Місцева влада намагалася виправити ситуацію, укладаючи угоди із приватними фірмами, які за великі гроші бажали виконувати малий обсяг робіт. Це не влаштовувало нікого, а головне — довіряти теж не було кому. Тоді й виникла ідея створити підприємство з прозорими цифрами, розрахунками, використанням коштів, якому можна було б вірити. Колишні засновники підприємства узяли на себе місію по організації роботи із вивезення сміття. У нашому статуті зазначено, що дане товариство має право займатися різними видами підприємницької діяльності, в тому числі і вивезенням сміття. Але з особистих причин засновники почали у різний час поступово виходити із товариства. А оскільки юридично товариство продовжувало існувати, постало питання його збереження, тому ряди поповнили нові люди, і на сьогодні вже ніхто з тих осіб, які заснували підприємство, до нього не входить. На даний момент товариство складається лише з двох засновників, які ні родинними, ні будь-якими іншими стосунками не пов’язані ні з відомими підприємцями міста, ні з владою. Натомість маємо потужну підтримку підприємницьких структур із різних регіонів України.

Декілька слів хочу сказати про майбутні перетворення, які мають відбутися на Центральному ринку. Хочу відразу наголосити, що ми не плануємо і навіть не розглядаємо можливість підвищення тарифів на послуги ринку, ніякого скорочення робочих місць. Люди як працювали, так і будуть спокійно працювати. Плануємо зробити спочатку поточний, а потім капітальний ремонт у павільйонах, замінити покрівлю над контейнерами, відремонтувати туалет, поставити опалення в приміщеннях, зробити освітлення над територією ринку, збільшити торговельні місця, добавити кіоски, відновити камеру схову у м’ясному павільйоні, поставити акваріум із живою рибою, розробити проект водовідведення, замінити машини контейнерами, благоустроїти територію навколо Центрального ринку, впорядкувати торгівлю на перехресті вулиць Фрунзе і К. Лібкнехта, Семашка і 50 років Жовтня.

Також плануємо монтаж кліматичної установки для створення нормальної температури в приміщеннях для працюючих підприємців, ремонт холодильних камер у м’ясному павільйоні, заміну дверей, ремонт підлоги, стелі у м’ясному павільйоні, розміщення додаткових контейнерів; ремонт покрівель, встановлення електронагрівачів у павільйонах, і це далеко не повний перелік планів на майбутнє. Деякі з них ми вже починаємо реалізовувати. Будемо вдячні тим, хто внесе власні пропозиції щодо благоустрою та поліпшення умов праці на Центральному ринку. Усі поліпшення ми плануємо проводити лише за погодження з підприємцями, які працюють на ринку. Будемо радитися в усьому”.

Таким був коментар директора TOB „Управляюча компанія-2011” Р. М. Зарецького. До речі, декілька слів хочеться сказати і про самого керівника. Роману Миколайовичу 32 роки, за фахом він юрист, крім того, закінчив академію управління персоналом.

Що ж, думаю, досить каламутити воду і використовувати людей у власних інтересах. За свідченням підприємців з ринку, які брали участь у мітингу минулого четверга, за день вони втратили від 100 до 200 грн. прибутку від торгівлі. Потрібно вже дати їм змогу нормально працювати і годувати свої родини.

Олеся Дубіч

Комментарии:

  1. Заказная статья,было бы лучше оставаться в городе,и как правильно высказывается г-н Купченко,за счет прибыли предприятия и реконструировать его, а так этим будет заниматься родственники первых особ города и членов комиссии, реконструкция за счет предприятия и минимум арендной платы городу.Кого они хотят обмануть?

    Елена,
    32cb6af
    • Замовна стаття — однозначно!
      Мета бізнесу — це заробіток. Іншого не може бети.
      Єдине питання. Чому прибуткове підприємство стало непотрібне міській громаді?
      Чому керманичі міста віддали його приватним структурам?
      Громаді гроші не потрібні!
      Ті плани, які намалював Р. М. Зарецький могла втілити в життя і КП!
      Звідси випливає — гроші потрібно перенаправити. І не потрібно ховатися за «до влади не відносяться». Гарна локшина!

      Перехожий,
      70e4c11
      • Як може Роман Зарецкий и його компания с уставным фондом в 960 грывен , реконструировать рынок не подняв рыночный сбор -это загадка ,требующая подумать ,даже не с трех раз)))))))

        З повагою до усих.,
        1d640f2
  2. Конечно статья заказуха. Это ж надо так впаривать , что 150тыс. хуже 52. Кемпинги, СТО. Ну и что? Все приличные рынки имеют гостиницы и пункты ремонта транспорта. А ремонтировать павильоны придется по-любому. В сараях же торговать не будут. И за какие шиши эта «Управляюча компания 2011″ будет ремонтировать ? За те 961 гривни уставного капитала? Че, ЦАПюки такие бедные, не могли хоть парочку лимонов заложить в уставной капитал на ремонт рынка? Неееее! На мясниках решили выехать! А мясники и прочие будут выезжать на покупателях, т.е. на нас с вами. А еще вернули на рынок коммунальное предприятие «Жигули». Опять таки дармовые бабки себе в карман. Как это так, 15сентября ликвидировали предприятие, 15 ноября восстановили. Зачем это сделано? А чтоб уменьшить балансную стоимость рынка, уменьшить сумму аренды. Нафига городу что-то давать, свой карман он ближе к телу. И какие дебилы выбирали эту сволочь в меры? Да вообще-то кто его выбирал? Назначили ПиРасты, как Попова в Киеве. За ту гниду проголосовало всего 13%выборцев. Гнать надо, но не просто так, а через нары, вернуть городу всё ихней семейкой наворованное. Геть царька!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Михалыч,
    46bf310
  3. Базар захватили, остался вокзал.

    Хурдымурды Тракторбаев,
    1ae3ec1
  4. Вже скоро за выла…….

    Вадим,
    1d87319
  5. Я думаю что в Киеве посмотрят — кто есть кто, когда отсюда поедет 3-4 автобуса с людьми и тогда кое-кому ох как будет не сладко , вместо того как находить общий язык с предпренимателями они идут на конфрантацию,,,,,Ничего из этого не выйдет А как прознает про такой беспредел Виктор Федорович — я думаю полетят бошки у месных чиновников ,он церимониться не будет)))) Вот посмотрите .назначили Ларина из донецка- мужик правельнвй ,интелегент кто против? Так вот пусть пришлют еще такого, поверьте толку будет намного больше,чем сейчас.. И есле-бы кто побывал как Ларин проводит совещания -то заслушились( интелегентно,толерантно,без крика ,без мата,но проймет тебя так,или ты будешь работать- но есле ты не справляешься — тогда займи свою нишу,там где ты в себе имеешь силы, вот так нада ,а не так как наши галопом по Европам,и все себе любимым. Я думаю, им надо брать пример с Ларина!!!!!!!!!!

    З повагою до усих.,
    1d640f2
  6. Рабочих мест мы Вам не дали ,вот так мы люди и жевем ,сидите люди на базаре мы ваши деньги отберем)))))))

    З повагою до усих.,
    1d640f2
  7. В город надо привлекать инвестиции , был в России в деревне одной ,там в нее зашел инвестор голандский , построил коровники , завод по производству комбикормов, взял в аренду землю……. в деревне закрылись все ларьки и магазинчики ,все пошли работать в хозяйство, остался только один ( ему инвестор платит дотацию ) все пошли работать к голанцу за 1000 евро , безработицы нет .Большие деньги вложены , но все отбивается, если нет чинуши — коррупционера и есть благоприятный инвестиционный климат .

    Антон.,
    87eb805
  8. Интересно , а Цапюк в Верховную Раду пойдет по мажоритарке ? С новым законом о выборах , у него и конкурентов в Алеаксандрийском округе не будет.

    Антон.,
    87eb805
  9. Какой хитрый человек.
    Чё спрашивал-то?
    Я не понял. (и далее из х/ф «ДМБ»)

    Э как витеевато написано. Тут есть все — и о мусоре, и о честности-прозрачности, и намек на крышу (підтримку підприємницьких структур із різних регіонів України), и «богатейший опыт управления» аж с 2011года :)) Но все как-то размыто и прозрачно, как прошлогодняя собачья моча на заборе.

    ГЕНА БОБКОВ-ЭТО Я, а ты бы признался? А кто такой это юрист-управленец Роман Миколайович, уж не «директор» базы на Титова?
    Это не овощная база, товарищ призывник, это то место, где вы интересно и чрезвычайно увлекательно проведете ближайшие два года!
    «за фахом він юрист, крім того, закінчив академію управління персоналом» :)). Не знаю такого ЮРИСТА!!! На дому принимал? Да и АКАДЕМИЯ, ха-ха!! «ПТУ Управления персоналом водокачки» Опыт работы в студию! Предыдущая должность, опыт работы по ней! Везде прохфесиАналы!!!
    Не в обиду пану Р. М. Зарецькому, но 100% подстава. Из … в князи.

    Когда читал о арендной плате — плакаль. Ну все по Ленину — лучше меньше, да лучше.
    И опять же бла-бла-бла — зробимо, побудуэмо, поремонтуэмо, но обманули уже сегодня. Сам конкурс — фарс, но дело сделано. Одни обманули, другие дали себя обмануть.

    Тут Улугбек сделал трагический промах…
    Деньги — есть.
    …вытащил деньги наружу, отчего потерял сознание и передние зубы.

    Ser_G,
    dfc821a
    • «Сергей Левочкин посмотрел в иллюминатор. Внизу — сплошная темнота. Опустившаяся ночь властвует над Атлантическом океаном, а здесь, в президентском самолете, присутствует частица Украины, которая даже в такие минуты работает, мыслит, мечтает, радуется…» (стр. 149). — «Штирлиц склонился над картой СССР. Его сильно рвало на родину» (с). (З нової книги про Януковоча. Читайте й радійте. О как жить нада! Із грязі да в князі! ТА чо там! В царі всєя уркаїни!

      22,
      05c25ec
  10. Нового директора рынка опознали как бывшего преподавателя физкультуры нашего техникума. Да специалист еще тот! Однозначно исполкомовский песик.

    Peshehodov,
    19266b7
    • брать на руководящие должности кп бывших вчителив техникума традиция города. вспомните костенко! вот был человек на своём месте!

      керя,
      b320405
  11. нужно срочно вернуть рынок обратно в комунальную собственность . зачем вообще лишние посредники. без разницы кто.

    крытый,
    d8293c6
  12. пускай ремонт мясного павельена оплачивают торгующее там мясники .какое к этому имеют отношение другие предприниматели которые за свои деньги покупали себе места.контейнера и оборудовали их. и текущий ремонт за свой счет и некто не помогал только своими расценками на сварочные работы обдирал

    крытый,
    d8293c6

Добавить комментарий: