Хроники Александрии

Позашкільна освіта як основа виховання

, 3.10.2011

У рубриці „Творче дозвілля” на прохання наших читачів ми продовжуємо знайомство з гуртками, що діють у нашому місті. На черзі — знайомство з Будинком дитячої та юнацької творчості (далі БДЮТ), що нині знаходиться у колишній 5-ій школі. Різноманітність гуртків за направленнями цього закладу забезпечує інтелектуальний, духовний і фізичний розвиток школярів, які бажають займатися позашкільною освітою. БДЮТ працює за такими напрямками: науково-технічний; художньо-естетичний, туристсько-краєзнавчий та еколого-натуралістичний.

Найбільше за чисельністю гуртків працює у художньо-естетичному напрямку.

У гуртку „Бісероплетіння” вихованці оволодівають різноманітними техніками плетіння з бісеру, вивчають основні закони композиції та кольорознавства, історію бісероплетіння й новітні тенденції у виготовленні сучасних художніх виробів. Вихованці гуртка „Художня вишивка” знайомляться з кращими зразками народної вишивки, творчістю визначних народних майстрів, відвідують тематичні виставки. Навчання в гуртку „Моделювання та дизайн одягу” сприяє формуванню естетичних смаків, розвитку спостережливості, вмінню розуміти і передавати красу рельєфних форм, активізації творчої уяви.

У гуртках малювання дітей вчать бачити, відчувати, милуватись, захоплюватись чарівним світом мистецтва; аналізувати колір, форму і просторові явища, вивчають методи і прийоми декоративного розпису. Свої роботи діти презентують на різноманітних виставках, а також беруть участь у конкурсах малюнків.

Гурток „Природа і фантазія” сприяє зближенню дітей з рідною природою, вихованню бережливого ставлення до неї, розширенню уявлень про навколишній світ, розвитку в дітей творчої фантазії, мислення, виховання прагнення до новизни та творчого пошуку. У вихованців формуються трудові навички, вміння працювати в колективі. Основною метою роботи гуртка „Народні іграшки та сувеніри” є розвиток художнього смаку, творчої уяви, трудової активності, зацікавлення мистецтвом свого народу, його історією та традиціями.

У гуртку „Сувенір” діти знайомляться з різними техніками виготовлення іграшок-сувенірів, засвоюють трудові вміння, навички, розширюють уявлення про навколишній світ. Протягом навчального року діти виготовляють вироби з різноманітних матеріалів в техніках оригамі, аплікації, витинанки. писанкарства, в’язання гачком та спицями тощо, активно беруть участь у різноманітних конкурсах, святах, виставках.

У клубі „Промінь” (що знаходиться за адресою: вул. Луначарського, 28) працюють групи за інтересами: танцювальна група „Карнавал”; театральна група „Бенефіс”; бісероплетіння; „Чомучки” (діти 4-5 років); танцювальна група „Едельвейс”; група аеробіки „Грація”; „Світлячки”.

Діяльність гуртків науково-технічного напрямку спрямована не тільки на ознайомлення вихованців із різноманітним світом техніки, розвитку їхніх здібностей, а й на трудове виховання. Технічна творчість розвиває у дітей допитливість, гнучкість мислення, пам’ять, цілеспрямованість, уміння передбачати. Першою сходинкою у технічній творчості є заняття у гуртках початкового технічного моделювання — це перші кроки дитини до пізнання і розуміння світу техніки, спроби її власної творчої діяльності, процес опанування певної системи початкових технічних і технологічних знань, умінь і навичок. Під час занять вихованці вчаться виготовляти найпростіші моделі машин і механізмів.

У гуртках авіамоделювання вихованці вчаться проектувати та виготовляти моделі, починаючи від найпростіших моделей літальних апаратів. Програма передбачає поглиблене вивчення основ аеродинаміки, матеріалознавства, володіння основами проектування та конструювання, володіння технологією обробки різних матеріалів і навичками самостійної роботи на станках та обладнанні, вільне володіння прийомами вирішення конструкторсько-технологічних задач. У гуртку ракетомоделювання програма передбачає побудову, виготовлення та запуск моделей ракет, надає широкі можливості для розвитку пізнавальних і творчих здібностей вихованців, їх участь у змаганнях, конкурсах.

У гуртках судномоделювання діти розпочинають конструювання моделей кораблів з побудови вітрильних катамаранів та вітрильних яхт, вихованці ознайомлюються з історією виникнення й розвитку суднобудування, мореплавства, судномоделювання, оволодівають початковими знаннями, уміннями й навичками роботи зі столярним і слюсарним інструментом, навчаються обробляти різні матеріали. У процесі виготовлення нескладних моделей кораблів і суден гуртківцями вивчаються основи будови й властивості суден. Програмою гуртка юних  фотоаматорів передбачено оволодіння основами фотографії, знаннями про різні жанри фотографії, ознайомлення з процесом фотографування, формування практичних умінь і навичок роботи в різних жанрах фотографії, набуття досвіду власної творчої діяльності.

Значну роль у справі виховання відіграють гуртки туристсько-краєзнавчого напрямку, в яких під час туристичних походів, краєзнавчих експедицій, екскурсій у підростаючого покоління формується національна самосвідомість, любов до рідного краю, його природи та історико-культурної спадщини. Під час занять вихованці вчаться користуватися компасом і картою при орієнтуванні на місцевості, встановлювати намети, складати рюкзаки, долати складні природні перешкоди за допомогою туристичних мотузок, застосовуючи при цьому основні туристичні вузли. Саме туристсько-краєзнавча робота в плані національного виховання має необмежені можливості. Діти мають змогу безпосереднього знайомства з пам’ятками історії, культури, архітектури свого народу, проходять шляхами своїх предків, знайомляться з побутом, звичаями, традиціями, релігією, особливостями мови людей, що населяють територію, по якій пролягає маршрут подорожі. На час походів, експедицій природа стає для туриста домівкою, захисником, годівником в буквальному розумінні цих слів. Тому туристсько-краєзнавча робота перетворюється у дієвий засіб морального, духовного, естетичного, екологічного, фізичного виховання, виховання мовної культури, поваги до Конституції, законів України, національних символів.

В основі навчальних програм еколого-натуралістичного напрямку закладені творчий пошук, дослідницька та експериментальна робота, екологічне виховання учнівської молоді. Гурток „Юні екологи” дає поняття про основи наук природничого циклу, де діти знайомляться з проблемами взаємодії суспільства і природи, засвоюють наукові поняття про природу, програмою передбачені екскурсії і походи в польові умови, пошуки сільськогосподарських цінних рослин своєї місцевості, колекціонування харчових, лікарських, технічних і диких рослин на дослідній ділянці, вивчення і відновлення їх у природі. Гуртки „Фітодизайн”, „Юні флористи” орієнтує вихованців на загальне ознайомлення з квітковими рослинами відкритого грунту, кімнатними квітами, дає поняття про букет, принципи складання композицій, ознайомлює з квітковим аранжуванням як наукою, мистецтвом і ремеслом, ознайомлює з правилами зберігання зрізаних квітів.

Заняття у БДЮТі тривають по дві-три години в залежності від напряму та року навчання. Між заняттями педагог-організатор проводить веселі перерви, практичний психолог організовує різноманітні заняття та проводить вправи, які стимулюють до самопізнання, самоаналізу та розвитку психічних процесів вихованців.

За більш детальною інформацією звертайтеся за адресами: пр. Леніна 124, 65, клуб „Промінь” — вул. Луначарського, 28 або за телефонами: 7-13-88., 9-08-15, 4-01-58.

За інформацією заступника директора з навчально-виховної роботи Ю. В. Мажаєва Ірина Чернієнко

Комментарии:

Добавить комментарий: