Підсумки опитування домогосподарств, які брали участь у 2010 році в обстеженні умов їх життя, свідчать, що частка тих, хто не має у користуванні окремих видів товарів тривалого вжитку, поступово знижується. Тобто рівень забезпеченості домогосподарств товарами тривалого користування підвищується.
Протягом досліджуваного періоду в цілому по області значно поліпшились показники забезпеченості домогосподарств холодильниками, пральними машинами, пилососами, кольоровими телевізорами. Так частка тих домогосподарств, що не мають кольорового телевізора у 2010 р. проти 2008 р. скоротилася на 0,4 в.п, хто не має пральної машини — на 2,1 в.п., пилососа — на 9,4 в.п. та холодильника — на 2,2 в.п.
2008 р. | 2010 р. | |
---|---|---|
Кількість домогосподарств (тис.) | 436,1 | 429,6 |
відсотків | ||
з них мають: | ||
Холодильники | 93,3 | 95,5 |
Пральні машини | 78,9 | 81,0 |
Пилососи | 58,4 | 67,8 |
Електропраски | 93,5 | 91,1 |
Посудомийні машини | 0,6 | – |
Електропрогравачі та програвачі компакт-дисків | 20,8 | 7,2 |
Телевізори кольорові | 91,3 | 91,7 |
Відеоплеєри, відеомагнітофони, DVD-програвачі, цифрові фотоапарати | 17,3 | 28,5 |
Відеокамери | 4,9 | 3,4 |
Магнітофони | 10,0 | 9,7 |
Музичні центри | 8,5 | 7,9 |
Фотоапарати | 24,4 | 20,2 |
Персональні комп’ютери | 13,4 | 18,8 |
Мікрохвильові печі | 14,7 | 19,7 |
Кухонні комбайни | 5,0 | 2,0 |
Швейні машини | 25,1 | 23,6 |
Велосипеди | 41,0 | 35,7 |
Мопеди | 3,4 | 3,7 |
Мотоцикли | 5,7 | 2,6 |
Автомобілі | 22,1 | 21,6 |
Супутникові антени | 8,9 | 10,8 |
Кондиціонери | 1,2 | 2,7 |
Мобільні телефони | 62,6 | 82,9 |
¹Починаючи з 2006 р. опитування домогосподарств щодо наявності у них товарів тривалого користування проводиться раз на два роки.
Зросла частка тих домогосподарств, які мають сучасні товари домашнього побуту та культурного призначення, а саме: мікрохвильові печі (на 5 в.п.), відеоплеєри, відеомагнітофони, DVD-програвачі, цифрові фотоапарати (на 11,2 в.п.), супутникові антени (на 1,9 в.п.), персональні комп’ютери (на 5,4 в.п.), кондиціонери (1,5 в.п.).
Все більшу перевагу домогосподарства надають імпортним товарам культурно-побутового призначення. Кожні дев’ять з десяти кольорових телевізорів та пилососів, більше половини холодильників — імпортного виробництва. Всі наявні в домогосподарствах відеоплеєри, відео-магнітофони, DVD-програвачі, цифрові фотоапарати, персональні комп’ютери, швейні машини, мобільні телефони імпортного виробництва.
Перший заступник начальника Н. Л. Гарник
Комментарии: