Хроники Александрии

Міський бюджет — „під ялинку”

, 8.01.2011

30 грудня в Олександрійській міській раді відбулися відразу три робочі заходи — день депутата та сьома і восьма позачергові сесії. Така насиченість подіями обумовлена значущістю питань (особливо одного з них — проекту бюджету міста на 2011-й рік), які були внесені на розгляд депутатів. Враховуючи те, що на відміну від попередніх років Державний бюджет України на прийдешній рік уже був благополучно прийнятий, ніщо не повинно було завадити і міській раді затвердити місцевий бюджет наприкінці року, що минав. Крім згаданого документа, на розгляд депутатів також було запропоновано ще проекти програми інформатизації Олександрійської міської ради на 2011-2015 роки, програми благоустрою м. Олександрії на ці ж п’ять років та програми економічного і соціального розвитку Олександрії на 2011-й рік. Таке співвідношення кількості засідань і питань, які мають на них розглядатись, було викликане, очевидно, регламентом міської ради, який передбачає внесення на розгляд позачергової сесії не більше двох проектів рішень.

Отож перед початком пленарного засідання міський голова запропонував спершу провести черговий день депутата для обговорення питань, що й було без зволікань схвалено присутніми народними обранцями. Якщо не рахувати декількох незначних уточнень і зауважень, проекти рішень дискусій не викликали. А після п’ятнадцятихвилинної перерви, вже під час сесійного засідання (яке лише чисто умовно було поділене на два), всі чотири проекти були схвалені.

Цього разу детальніше варто зупинитись, мабуть, у першу чергу на новому бюджеті міста. Як зазначила доповідач — начальник фінансового управління міської ради Вікторія Ромашко, загальний обсяг доходів міського бюджету на 2011-й рік пропонувалося встановити у сумі 234 мільйони 108 тисяч 481 гривня, з яких обсяг дотації вирівнювання повинен становити 87 мільйонів 379,3 тисячі гривень та субвенцій — 84 мільйони 558 тисяч 508 гривень з Державного бюджету України. При цьому обсяг доходів загального фонду бюджету визначений у сумі 222 мільйони 872,4 тис. грн., спецального фонду бюджету — у сумі 11 мільйонів 236 тисяч 81 грн., у тому числі бюджету розвитку — у сумі 3,8 млн. грн.

Загальний обсяг видатків міського бюджету на 2011-й рік також передбачалося затвердити у сумі 234 млн. 108 тис. 481 грн., але з деяким профицитом загального фонду, який у подальшому планується використати для покриття заздалегідь передбаченого дефіциту видатків спеціального фонду. Ось такий остаточний вигляд повинна була мати майбутня міська скарбниця на новий рік після схвалення депутатами. Депутати ж у ході обговорення поставили начальнику фінуправління два-три негострих запитання і одностайно схвалили бюджет. (Для порівняння: розрахункова сума минулорічного бюджету становила приблизно 180 мільйонів гривень).

Але поглянемо ще на деякі, на наш погляд, цікаві моменти, які враховувались при формуванні нового бюджету:

розмір резервного фонду на рік — 100 тис. грн., видатки на утримання органів місцевого самоврядування — 8 млн. 323 тис. 55 грн., на освіту — 73 млн. 34 тис. 118 грн., на охорону здоров’я — 48 млн. 371,4 тис. грн., на соціальний захист та соціальне забезпечення — 83 млн. 244 тис. 480 грн., на житлово-комунальне господарство — 4 млн. 928 тис. 103 грн., на галузь культури та мистецтва — 7 млн. 773 тис. 420 грн., на засоби масової інформації -165 тис. грн., на фізичну культуру і спорт — 1 млн. 455,9 тис. грн.,  на будівництво — 1 млн. 470 тис. грн.

У своїх поясненнях Вікторія Ромашко зазначила зокрема і те, що при формуванні дохідних статей бюджету доводилося „відштовхуватись” від нещодавно прийнятих Верховною Радою України Податкового та Бюджетного кодексів, що, у свою чергу, немало ускладнило завдання. Наприклад, у дохідній частині бюджету головний упор довелося робити на податок з доходів фізичних осіб (втім, він, здається, і раніше був далеко не другорядним. — Прим. авт.), оскільки у структурі місцевих податків відбулися кардинальні зміни і вони мають тепер новий перелік. А от зі спеціального фонду повністю зник податок з власників транспортних засобів, з якого раніше місцевий бюджет мав хоч і небагато (1,3-1,4 мільйона), але це теж гроші.

Зате збільшені порівняно з минулим обсяги державних субсидій і субвенцій. Вони тепер займають значну частку у видатковій частині міського бюджету і неспроста: як з’ясувалося, 45 тисяч олександрійців (а це 48% всього населення міста) мають право на отримання пільг і субсидій! Тому весь розмір субвенцій міському бюджету збільшено на 12% порівняно з минулим роком.

І наостанок ще декілька коментарів, які на наше прохання дала Вікторія Алімівна. Наприклад, з приводу того, чи не вплине у подальшому на наповнення дохідної частини місцевого бюджету стара бюджетна класифікація (нова поки що відстає від життя, і авторам нового міського бюджету довелося користуватись попередньою класифікацією).

— Не вплине. Зміняться лише код і назва якогось рядка, сам же відповідний рядок залишиться у бюджеті.

— Що можна сказати про реальність виконання нового бюджету?

— Виконання бюджету 2010 року очікується у межах 93-94 відсотків. Про наступний рік говорити дуже складно, нове податкове законодавство значно змінило структуру місцевих податків і зборів, які наповнюють міський бюджет. Але при формуванні проекту бюджету міста на 2011-й рік усі зміни у законодавстві були враховані.

Олександр Наріжний

Комментарии:

  1. Бюджет міста — це документ.
    А хто тепер буде його обговорювати?
    Потрібно на ялинку майже 0,5 млн.грн. — дам.(Тел./факс (0352) 22-05-81 моб. тел. (067) 350-18-80 begin_of_the_skype_highlighting (067) 350-18-80 ), http://www.yalunka.com/catalog/decorations/toys/
    Зарплату — навіщо?

    Прохожий,
    3827362
  2. Для того, чтобы обсуждать бюджет, его нужно хотя бы почитать — посмотреть на источники доходов, посмотреть на их структуру и динамику, поэтому обсуждать приходится лишь одну цифру — рост доходов на 30%. Откуда и каким способом?
    1. Рост производства — не может расти то, чего нет, которое врядли способно воскреснуть при продолжающемся обнищании населения.
    2. Рост налоговых поступлений — здесь вообще просто конец света — сегодня не могут заплатить налоги даже те, кто это хочет — никакой подготовки ни методической, ни материальной, ни образовательной по новой базе нет — те кто перешел на общую систему реально в шоке, налоговая кстати тоже
    3. Рост доходов комунальных предприятий — пока долгов больше чем доходов
    4. Рост доходов от штрафов — размеры штрафов космические, ни один субьект добровольно не заплатит — суды, аппеляции и прочее
    5. Рост поступлений с доходов физлиц — ни один сокращенный работник таких поступлений не увеличивает,а таких уже сотни, многие бегут на пенсию, чтобы не стать жертвами пенсионной реформы
    А теперь скажите, кто из руководителей города готов с вами это обсуждать, кому из местных депутатов известны последствия поднятых ими рук.?
    Вы скажите,- все так пессимистично, но все будет гораздо пессимистичней, если не воспринимать это реально

    forsage,
    c6d50e0
  3. При все при этом у нас самая, самая большая елка. Нахрена только нам самая большая елка в умирающем городе. Пир во время чумы.

    Аноним,
    a9a4d91
  4. Дуже цікава арифметика щодо бюджету міста на 2011 рік: співвідношення «видатки на утримання органів місцевого самоврядування» до «на охорону здоров’я» одна до восьмої! Ви тільки вдумайтесь — утримання слуг народу в співвідношенні до здоров»я всього населення міста! З надією на світле майбутнє і побажанням здоров»я у цей післяріздвяний вечір вам, шановні земляки !

    Заказчик,
    f8cfc14
  5. Заказчик, 8.01.2011 # «Дуже цікава арифметика щодо бюджету міста на 2011 рік: співвідношення “видатки на утримання органів місцевого самоврядування” до “на охорону здоров’я” одна до восьмої!»
    Вибачте шановний, але це брехня (млн. грн)
    Витрати на утримання органів 2009р. 2010р. 2011р.
    місцевого самоврядування 7,06 8,17 8,3
    Охорона здоровья 38,1 49,7 48,4
    Співвідношення 1:5,4 1:6,1 1:5,8
    За побажання здоровья щиро дякую

    forsage,
    c6d50e0
  6. 1 к 6 еще более несправедливое соотношение чем 1 к 8 .
    Горожанам от этих органов самоуправления ни холодно ни жарко. Органы эти работают неэффективно и не в интересах горожан. Финансирование здравоохранения снижено, это при том что инфляция, рост цен на комунальные услуги для больниц, рост цен на медикаменты, рост минимальной зарплаты. Для сохранения здравоохранения хотя бы на прежднем уровне нужно было финансирование увеличить хотябы на коэфициент инфляции. При этом финансирование горисполкома увеличено…
    В последнее время горисполком усиленно борется с здравоохранением. СПИД лабораторию закрыли, что следующее? Скорая? Стационар? Поликлиника? Детская больница? Что следующее будут закрывать, сокращать?

    *,
    a9a4d91
  7. На этом фоне все нынешние затеи горисполкома с финансированием видеонаблюдения для частной охранной фирмы и покупка самой большой в украине елки смотряться мягко говоря неуместно. А если называть вещи своими именами — элементарное отмывание бюджетных средств.

    *,
    a9a4d91
  8. 1. Проблема не в том, что кому-то не хватает — проблема в том, что не хватает никому
    2. Нет реальных планов по эффективному использованию средств.
    3. Бюджет будет превращен в партийную кассу, работы и услуги будут приобретаться по завышенным ценам и дальше будут процветать откаты, т.е. будет все как всегда

    forsage,
    c6d50e0

Добавить комментарий: