Хроники Александрии

Як навести лад у справі перевірки тепло- і водолічильників

, 11.12.2010

Неодноразово громадськістю міста (громадські організації, споживачі житлово-комунальних послуг) публічно ставилося питання про проведення оплати перевірок приладів обліку води і тепла у відповідності з вимогами діючого законодавства. В місцевих ЗМІ, як правило, подається і висвітлюється позиція, коментарі з цього приводу тільки представників комунальних підприємств КП „Теплокомуненерго” та КП „Олександрія-водоканал”. Зазначені підприємства надають послуги з подачі тепла і води і, згідно п. З. ст. 28 Закону України „Про метрологічну діяльність”, повинні вести облік, контроль, періодичну провірку і ремонт лічильників тепла і води за свої кошти, що включаються в структуру тарифів.

Але цю норму закону комунальні підприємства не виконують, посилаючись на постанову КМУ № 560 від 12.05.2005 року та рішення Олександрійської міськради від 23.09.2006 р. № 498, де виконавцями послуг визначені КП-ЖЕО, які і повинні виконувати періодичну перевірку тепло- і водолічильників з відповідною оплатою споживачами цієї послуги. З іншого боку, тепло- і водолічильники перебувають на балансі споживачів і комунальні підприємства тільки контролюють правильність їх показань і, відповідно, не мають ніякого відношення до оплати робіт з ремонту й обслуговування та періодичної перевірки приладів обліку.

Практично, споживачі послуг самі за власні гроші встановили прилади обліку, а потім змушені оплачувати їх періодичну перевірку і ремонт, бо комунальні монополісти через попередження, приписи висувають вимоги:

„Не перевірете лічильники тепла і води за свої кошти — будете платити за нормами споживання!” І така система діє чітко і беззастережно. Щодо перевірки тепло- і водолічильників комунальних ЖЕО, то вони давно ліквідовані, а ПП надають тільки житлові послуги, і не є балансоутримувачами багатоповерхових будинків комунальної власності, а, тим більше, не забезпечують подачі тепла й води, бо гроші за тепло і воду споживачі платять КП „ТКЕ” і КП „Олександрія-водоканал”.

Слід також зазначити і те, що договірні правовідносини споживачів із комунальними підприємствами, КП „Олександрія-водоканал” і КП „ТКЕ”, з приватними ЖЕО (так званими П.П.) чітко не врегульовані і не відповідають Типовим договорам, затвердженим постановами КМУ від 20.05 № 529 та від 3.09.2009 року № 933

Зокрема, в договорах, що застосовуються, не врегульовано: на підставі яких нормативних документів можливо укладати договори індивідуально з кожним споживачем, коли КП „ТКЕ” і КП „Олександрія-водоканал” не забезпечують адресної подачі води і тепла в кожну окрему квартиру, а тільки до будинку; порядок контролю та звіту сторін відсутні. Договори по розподілу повноважень всередині будинків, точки розподілу, в яких відбувається передача послуг від виконавця послуг — споживачу; відповідальність сторін та штрафні санкції за невиконання умов договору, умови зміни та припинення умов договору. Отож, якраз через невизначеність і хаос в договірних правовідносинах споживачів та надавачів житлово-комунальних послуг, і не виконуються перевірки тепло- і водолічильників згідно з Законом „Про метрологічний контроль”. З цього приводу були відповідні приписи (подання) прокуратури, Держжитлокомунінспекції, Антимонопольного комітету України, які не виконані і не виконуються.

За пропозиціями громадських організацій і незалежних експертів, періодичну перевірку, ремонт та обслуговування лічильників тепла і води за рахунок надавачів послуг можливо і необхідно вирішити досить просто. Для цього рішенням Олександрійської міської ради в тарифи на тепло і воду необхідно включити вартість перевірки тепло- і водолічильників і визначити безпосередніми виконавцями послуг КП „Олександрія-водоканал” і КП „ТКЕ”.

Щодо зняття показників теплолічильників, то їх, як і сьогодні, можуть виконувати і передавати старші будинків, з оплатою КП „ТКЕ”. Безперечно, що такі рішення приведуть до збільшення тарифів за тепло і воду, але в умовах ринку за все потрібно платити і, до того ж, додаткова оплата розподіляється на весь період перевірки (2 і 3 роки), і аж ніяк не може бути більшою за ту, що сьогодні платять самостійно споживачі за перевірку приладів обліку.

Досить успішно це застосовується в Світловодську, ВАТ „Кіровоградобленерго” і ВАТ „Кіровоградгаз” також так діють, що вигідно і зручно як виконавцю, так і споживачу послуг. Вирішення проблемного питання тепер залежить від ініціатив та рішень міської влади.

М. Степовий

Комментарии:

  1. Пусть спросят у Чеботарева В.В., он расскажет очень доступно, что имеет высшую юридическую силу а Украине (и у ее Судовой власти) = Закон Украины!!! или акты КМУ или (та рішення Олександрійської міськради)???

    РВС,
    0ec4530
  2. Он может только рассказать, какая водка вкуснее — кошмар ну, что за бездари у власти.

    албанец,
    1e91041
  3. Адміністративний позов був направлений прокурором м. Олександрії до Кіровоградського окружного адміністративного суду 2.11.2010 р. Судове засідання, на якому розглядався позов, відбулося 24 листопада 2010 р., представник відповідача (виконавчого комітету Олександрійської міської ради) на засідання не з’явився, причини неявки суду не повідомив, заяв про розгляд справи за його відсутності не надавав, правом надати заперечення не скористався.

    Розглянувши долучені до справи документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, суд задовольнив адміністративний позов, постановивши визнати недійсним та скасувати п. 1.10 „Положення про впровадження та повірку приладів обліку, споживання холодної та гарячої води в квартирах, приватних будинках”, затвердженого рішенням виконавчого комітету Олександрійської міської ради від 8.07.2010 р. № 535. Отже, періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку повинна проводитись за рахунок суб’єктів господарювання, а не за рахунок споживачів. http://alnet.com.ua/2010/12/19/5951/

    РВС,
    9914ad8
  4. Как это понимать Водоканал невзирая на то, что есть положительное решения суда “Об проверке водяных счётчиков за счёт поставщика воды” по иску Прокуратуры города Александрии в пользу потребителей воды заставляет проводить у них платную проверку, причём уменьшив межпроверочный срок с 4 лет до 3 лет.

    РВС,
    2151e75
  5. http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/12574480 что есть положительное решения суда “Об проверке водяных счётчиков за счёт поставщика воды” по иску Прокуратуры города Александрии в пользу потребителей воды

    РВС,
    2151e75

Добавить комментарий: