Хроники Александрии

„Смертельний ліфт”

, 29.07.2010

ПП ОЛК

На 147 ліфтах Олександрії — їздити небезпечно. Вони відслужили 25 і більше років і не пройшли обов’язкового експертного обстеження. Ще 16 ліфтів не їздять взагалі  вже тривалий час (роками і, навіть, десятиліттями). Чому так?

Розпочнемо з того, що наше місто налічує 318 ліфтів. Усі вони належать міській раді. На договірних з владою засадах, ліфти обслуговує приватне підприємство  „Олександрійська ліфтова компанія” (ПП „ОЛК”). Ліфтове господарство базується на трьох „китах”: поточні ремонти, капітальні ремонти та експертне обслуговування.

Поточні ремонти виконуються за рахунок абонентських платежів та пільг. Незважаючи навіть на те, що ПП „ОЛК” працює по тарифах 2007 року, що за ліфт не хоче платити і не платить 15 відсотків абонентів, що пільги осідають у „ЖЕКах” -  забезпечувати поточні ремонти підйомників підприємству все ж більш-менш вдається. Гірша ситуація з капітальними ремонтами та експертним обслуговуванням. Якщо минулого року на капремонти з міського бюджету було виділено близько 300 тисяч гривень, то цьогоріч „закладено” лише 264 тисячі, жодної копійки з яких підприємство ще не отримало!

Річ у тім, що передбачені на цей рік 264 тисячі влада розклала на дві купки: 171 тисяча — на співфінансування капремонтів по державних субвенціях; 92 тисячі — на експертне обслуговування. Співфінансування з боку держави капремонтів ліфтів проводилося і в попередні роки. Щоправда, наразі держава суттєво переграла правила. Якщо раніше на кожну вкладену міським бюджетом гривню держава додавала 9 гривень своїх (тобто, співфінансування йшло 10 на 90 відсотків), то на цей рік формула складає 40 на 60 відсотків. Де 40 — вкладає місцевий бюджет, а 60 — держава у вигляді субвенцій. Тож маємо отримати на 171 тисячу „своїх” коштів 256,5 тисяч „державних”. У сумі — 427,5 тисяч гривень. Набагато цих коштів не вистачить, але, принаймні, близько десяти довго непрацюючих ліфтів зробити можна (із 16 наявних „довгостоїв”). ПП „ОЛК” до роботи готове, вся затримка — за Міністерством ЖКГ, де ось уже півроку не можуть підготувати постанову про використання цих коштів та порядок їх отримання. Причому, не лише відносно олександрійських ліфтів, а взагалі — усіх, де запланована реалізація такої програми!

На окрему розмову заслуговує експертне обстеження ліфтів, яким виповнилося 25 і більше років. Сьогодні таких у місті – 147. Держгірпромнагляд погрожує з дня на день заборонити їх експлуатацію, якщо обстеження не будуть проведені. Вартість обстеження одного підйомника — 3,5 тисячі гривень (це — в ідеальному випадку, якщо після експертизи ліфт не потребує якогось ремонту). Легко підрахувати, що виділених містом коштів (92 тисячі гривень) вистачить на обстеження „аж” 27 ліфтів. А що робити з рештою, 120 ліфтами — відомо, хіба-що Богові.

Звертаючись до міського керівництва з проханням приділити уваги ліфтам (які, повторююсь, належать не ПП „ОЛК”, а міській раді), підприємство натикається на відповіді типу „беріть кредити”. При цьому, ніхто не може зарадити „під що” їх брати і чим потім віддавати. А тим часом, з початку цього року ПП „Олександрійська ліфтова компанія” виконала капремонтів на 93 тисячі гривень. З них найбільш вагомий (40 тисяч гривень) — ліфт по вулиці Героїв Сталінграда, 19, перший під’їзд, що простояв 11 років. Гроші на ці ремонти були використанні зі статті „Поточні ремонти”, з якої, крім видатків на ремонти, забезпечуються зарплата, податки та збори. Як наслідок, на підприємстві не виплачено зарплату за квітень, травень та червень…Почався відтік кадрів.

На що розраховували, витрачаючи ці гроші? А ні на що…просто люди дуже просили, — говорить керівництво ПП. А в очах читаєш, що розраховували на взаєморозуміння з боку можновладців та увагу до ліфтової галузі. Якої наразі так бракує…

М. Швець

Комментарии:

Добавить комментарий: