Хроники Александрии

Про реформи й звільнення у десятій школі

, 5.07.2010

Особливо обговорюваним у педагогічних колах запишається питання звільнення педагогів-спеціалістів. Під час скорочення, за вимогами діючого трудового законодавства, керівництво має віддавати перевагу великому трудовому досвіду й залишати на посаді педагога з вищою категорією. Таким чином, у молодих педагогів-спеціалістів, навіть з досвідом роботи та якимись надбаннями, залишається дуже мало шансів отримати вищу категорію й бути конкурентними у своїй професії. Навіть талановиті й перспективні молоді педагоги, потрапляючи під звільнення, можуть втратити кваліфікацію або й зовсім розпрощатися з педагогікою.

У десятій і тринадцятій школах з педагогічних кадрів скоротять тільки одну людину. Це буде посада педагога — вчителя початкових класів. Також уже прийнято рішення про скорочення однієї посади директора, половини ставки бібліотекаря, половини ставки керівника гуртка, однієї ставки прибиральниці службових приміщень, однієї ставки працівника з обслуговування.

До початку процесу реформування колектив ЗНЗ № 10 налічував біля 60 працівників, колектив ЗНЗ № 13 — 30 чоловік. Тепер, для об’єднаного колективу працівників та учнів, яких у наступному навчальному році у десятій школі буде 604, окрім скорочених посад, додатково будуть введені посади двірника, по чверті ставки соціального педагога та практичного психолога, а також по половині ставок лаборанта та гардеробника. Працівникам, освіта яких дозволяє працювати на цих посадах, є можливість їх зайняти. Такі новини повідомив педагогічному колективу виконуючий обов’язки директора ЗНЗ № 10 Віталій Флоря на засіданні профспілкового комітету, що проходило минулого тижня у десятій школі.

До рішення об’єднання шкіл педагогічні колективи загалом віднеслися з розумінням. Нелегке рішення про скорочення посад підтримали одноголосно. Вже знайомому з колективом тринадцятої школи та з директорськими обов’язками В. Флорі довелося відповідати на шквал всіляких організаційних, а також кадрових питань. Про свої плани та реорганізацію у десятій школі більш детально В. Флоря розповів і журналісту „ОТ”.

Наповнюваність у класах двох шкіл Перемозького мікрорайону останніми роками була невелика. У середньому, кількість учнів у класах тринадцятої школи складала 17 дітей, а у класах десятої школи навчалося по 20 дітей. Кожна із шкіл мала два корпуси. Щороку на поточні ремонти приміщень, окрім благодійних внесків батьків, витрачалися бюджетні кошти, що однак мало змінювало ситуацію. Деякі з корпусів давно потребують капітального ремонту дахів та систем опалення, але коштів для цього немає.

Найбільш болючою проблемою для десятої та тринадцятої шкіл завжди була і є відсутність туалету в приміщеннях, а у центральному корпусі тринадцятої школи навіть не було умов для того, аби там його побудувати. А ще учні молодшого корпусу 13-ї школи за будь-яких погодних умов були вимушені ходити на обід у їдальню старшого корпусу. Також у 13-й школі не було спортивної зали, а лише спеціально обладнане приміщення, площею у 70 квадратних метрів. Такі умови, в яких навчаються діти Перемозького мікрорайону, багато хто з батьків вважає незадовільними й за можливості відправляє дітей на навчання в інші школи міста.

Отож, коштами, що планували витратити на оплату комунальних послуг та опалення приміщення одного з корпусів тринадцятої школи, вирішено „залатати дірки” й вирішити проблеми усіх інших корпусів об’єднаної десятої. Економія у результаті об’єднання складатиме всього 200 тисяч гривень на рік. Але керівництво управління освіти упевнене, що це дозволить поступово виконати усі необхідні ремонти. Це було одним з головних аргументів влади для проведення такої оптимізації та злиття двох шкіл.

Тепер десята школа матиме не два, як раніше, а три корпуси, які будуть задіяні для навчального процесу вже з першого вересня, центральний корпус, корпус для учнів молодших класів і третій корпус — один з корпусів колишньої тринадцятої школи, у якому буде розташовано дві майстерні та п’ять навчальних класів.

— Один з класів цього корпусу також вирішено віддати під музей тринадцятої школи, — розповів В. Флоря. — Тринадцята школа закривається, але її багаторічна історія має зберігатися. Школі п’ятдесят вісім років. Серед її випускників є відомі професори, академіки. Ми не маємо навіть морального права не зберігати таку історію, знищувати її. Отож сюди завжди зможуть повертатися випускники тринадцятої школи, зустрічатися. Завідувачем музею школи вже призначено Миколу Миколайовича Ткаченка, вчителя трудового навчання з сорокарічним стажем роботи.

— У будь-якому разі реорганізація шкіл направлена на поліпшення умов навчання, — вважає В. Флоря. — Адже наші діти достойні того, аби мати умови не гірші від тих, ідо мають усі інші школи нашого міста. А ми, у свою чергу, зобов’язані дбати про дітей, навчати їх. На базі десятої школи буде створено кабінет обслуговуючої праці для дівчат, де буде біля двадцяти п’яти швейних машинок, а також дві майстерні для хлопчиків у третьому корпусі, які будуть відповідати усім вимогам часу. Одна майстерня буде пристосована для обробки дерева, інша — для обробки металу.

Також у найближчих планах керівництва десятої школи — заміна старої системи опалення у молодшому корпусі, ремонт даху, заміна вікон. У перспективі — придбання комп’ютерного класу для старших учнів. До речі, у десятій школі на сьогоднішній день є всього дев’ять комп’ютерів. У тринадцятій школі до моменту злиття не було жодного, тож на заняття з інформатики учні ЗНЗ № 13 вже давно приходили у десяту школу.

— За один рік, звичайно, нам не вдасться зробити школу європейського зразка, — вважає В. Флоря, — але, я не сумніваюся, що поступово, за три-чотири роки наша школа стане однією з кращих у місті.

А. Третяк

Комментарии:

  1. «я не сумніваюся, що поступово, за три-чотири роки наша школа стане однією з кращих у місті»
    Щось не дуже віриться…

    dfn,
    7014e5c
  2. А на що буде пристосований вивільнений корпус? Його продадуть, законсервують, здадуть в оренду? Відповідь на це питання дозволила б краще розібратися в меті цієї реорганізації

    dfn,
    7014e5c
  3. Цікаво, а чому новопризначений директор не розповів, що більшість педпрацівників 13-ї школи отримали неповне навантаження — замість 18 годин всьго по 7-9? Скоротити = виплатити відповідні компенсації, а так і не скоротили, і прожити на запропоновані півставки при теперішніх цінах практично неможливо, чим і змушують писати заяви на звільнення за власним бажанням.

    Pussi,
    3827362
  4. Pussi
    Мда… Ситуація…

    dfn,
    7014e5c
  5. Да как отлично работает!!!
    Сепан и его «Команда Молодая»
    закрыли 5 школу теперь 13, через год будет 7 школа, а потом какая?
    Интересно одно, кто заберет здание, и сколько наварят на этом денег? Александрийцы опомнитесь кто вами управляет?
    Гоните такую власть «поганой метлой» Никто из всего исполкома и всего депутатского корпуса не достоин своих должностей, знали Вы уважаемые как делятся должности, в городе, как голосуют то или иное решение на исполкоме и на сессии…
    Проголосуйте против всех Этих!!! Нам нужна новая власть и новые люди все на выборах голосуем против!!!
    Нам не нужна такая власть!

    правдолюб,
    d4a1ee3
  6. Что Вы предлагаете? Детей нет на две школы, но пусть они существуют, чтобы платить зарплату учителям???

    Правдолюбу,
    0005bb2
  7. «Что Вы предлагаете? Детей нет на две школы, но пусть они существуют, чтобы платить зарплату учителям???»
    Учителя не нахлебники, они свои деньги зарабатывают, налоги платят. Если учителям будут платить полставки, то и работать они будут на полставки — родителей такое устраивает? Те, кто принимал такое решение — полные профаны в экономике и должны знать, что никогда не выйти из кризиса, если не платить работникам зарплату. Другое дело, что все упирается в личные карманы

    forsage,
    db93071
  8. Школы нужно было сливать в одну — это очевидно, экономия на коммунальных, админ. аппарате и т.д. — очевидна. Но Флоря, очевидно, не понимает, что именно кадры все решают, а не стены-окна-потолки. Купите в 10 школу хоть 40 ПК — там есть учителя, которые умеют их использовать при преподавании ВСЕХ предметов (кроме учителя информатики)? Оставить на работе пенсионерку, засыпающую на уроке, и дать полставки молодому педагогу, который однозначно будет искать подработку — где логика? А если учитель думает о том, что ему нужно после урока бежать на огород, потому как иначе кушать нечего будет — качество урока будет даже не 50%. Ну и детки… знаете, крайне редко у проблемных родителей вырастет гениальный ребенок. А проблемных родителей (если они есть) у тех детей, что остались в школах на Победе)-большинство, увы. Вот и смотрят мамы-папы: отдать дитя в школу в трех шагах, где курить научат сразу после линейки, а точки продажи наркоты покажут на переменке или все таки возить в город, где детей из нормальных семей заметно побольше.

    Pussi,
    3827362
  9. Очень хорошо, что написали за деток, Вы сами должны знать ситуацию, какая была с набором в первый класс в 13 школу, и кто для этого постарался, огромное спасибо, некоторым учителям… Особенно Майгуру Сереже, который отправлял родителей в 10 школу, сказать правду, что Демиденко не дали набрать 1 класс, она набрала только 17 человек, а 9 семей после обработки забрали документы в другие школы, чтобы все было по плану. как и в 5 школе…
    Когда пришел Флоря, Он не скрывал, что пришел закрывать школу.
    Папа работает одними своими кадрами по старому принципу
    Если 8 школа, например наберет только 17 деток, нужно ее закрыть ?
    Люди Научитесь называть вещи своими именами, ведь все понимают, что ничего не вернуть, ведь решение принималось не в исполкоме…

    правдолюб,
    d4a1ee3
  10. Я так близко с ситуацией по набору не знакома, но вот обработка родителей почему-то не удивила. Вот видимо и этот Ваш Сережа был в курсе планов руководства. Я бы свое дитя не отправила учиться ни в одну из школ на Победе-про причины я уже сказала. Туалеты на улице, столовая — антисанитария, в классах — «микс», в котором сектанты, наркоманы, «социальные сироты» смешаны в невообразимых пропорциях. Единицы хотят учиться, большинство приходит в школу «потусить». Издевательства над учителями, мат в присутствии взрослых — это ад для уважающего себя человека. И ни один директор эту ситуацию не изменит. Если Флоря руководил 13-ой школой до её закрытия, и так оптимистично уверен в своих силах, то что мешало ему хотя бы попытаться исправить ситуацию в 13-ой школе? Не знаете? А я Вам скажу- её все-таки невозможно исправить силами педколлектива и даже самого распрекрасного директора. Учеба в школе зависит в равной степени от усилий двух сторон — ученика и учителя. А если у нас «на входе» изначально неблагополучный ученик, не желающий учится и голодный учитель, перебивающийся подработками, который эту работу не бросает, потому что на бирже таких, как он — больше 180, то на выходе мы имеем тихий ужас: дети-недоучки и учителя-неврастеники. И тут директорским оптимизмом должны заняться медики. :) Проблемы закрытия школы № 13 — это проблемы вырождения нации, проблемы городских окраин, проблемы тотальной нищеты — материальной и духовной. И в этом смысле Вы правы -не исполком тому причиной…
    Школу жалко — это ИСТОРИЯ нашего города, история моих близких, история коллектива потрясающих учителей, работавших там в 60-80-х годах, когда школа давала призеров республиканских олимпиад, закладывала фундамент для будущих докторов и кандидатов наук, офицеров, инженеров, просто хороших людей. Каков процент тех, кого можно будет отнести к этим категориям среди нынешних учеников? Боюсь, что мизерный…

    Pussi,
    3827362
  11. Pussi
    Сочувствую…

    Кот,
    cd27825
  12. Мне? Сочувствовать нужно всем нам, особенно же — нашим детям, потому что это болото не исчезнет благодаря закрытию школы. Неблагополучные дети на Победе получат своеобразное гетто, чуть более благоустроенное, в котором они будут находится первую половину дня. Но есть еще жизнь после уроков и жизнь после окончания школы… И никто не может гарантировать, что это болото на распространится дальше, на другие школы. Уже сегодня очевидно, что статус учебного заведения в глазах родителей определяет его материальная база, а она, увы, в разных школах далеко не одинаковая. И зависит эта материальная база и от исполкома… Но даже если выкрасить золотом стены школы № 10, проблемный дети никуда не исчезнут — они здесь, рядом с нами, за стенкой… Эти дети сконцентрированы преимущественно на окраинах, потому что там дешевле жилье, квартиры в центре их семьям не по карману, потому в школах центральной части города их практически нет. И нет у учителей опыта решения подобных проблем, потому что с 60-х и до сегодняшнего дня НИКТО не предполагал, что возможен такой откат назад. И наличие новенького компьютера в кабинете информатики не решит эту проблему. И появление в стенах этой школы нового Макаренко не решит. Даже если платить ему тройной оклад. А уж если учитель вынужден еще и бороться за свое право работать в таких условиях — Вы меня простите, но это абсурд! Биологические потребности в еде и питье можно удовлетворить без унижения человеческого достоинства.

    Pussi,
    3827362
  13. *И появление в стенах этой школы нового Макаренко не решит*
    Ну почему же? Новый Макаренко, может, и решил бы озвученные проблемы… Но откуда его взять — вот вопрос!

    Ольга,
    9fe8575
  14. Вы искренне верите в то, что появление в школе № 10 нового Макаренко решит все социально-экономические проблемы отдельного микрорайона? :) Макаренко свои методы разрабатывал для закрытого коллектива, изгнание из которого считалось высшей мерой наказания, т.к. детям некуда было идти — они сплошь были беспризорниками и сиротами. Допустим Флоре дадут право исключать учеников из школы за неподобающее поведение — и что? В условиях тотальной недокомплектации классов они перейдут в другую школу, с менее строгими правилами. Да еще и на директора в суд подадут, и будьте уверены — выиграют дело. :)

    Pussi,
    3827362
  15. Pussi, что ж вы так детей не любите? Они, дети, эту вашу интеллигентную ненависть чуют всем нутром. А их просто любить надо, и учить. Всех одинаково любить. А не только благополучных, родители которых в состоянии сдать взносы.
    Гетто. Победа. Болото. Если ваше человеческое достоинство там унижено — может, пора сменить сферу деятельности?
    Да и социально-экономические проблемы существуют не только на Победе. Их есть везде.
    Прошу заметить также, потребности в еде и питье учителей мало чем отличается от потребностей других людей.

    ceva,
    5b0a7da
  16. конечно легче закрыть,чем заниматься своим делом!)

    777,
    bb60ff3

Добавить комментарий: