Хроники Александрии

ЗНЗ № 13 закриють!

, 24.06.2010

Ця новина облетіла місто з шаленою швидкістю, і запитання на цю тему, адресоване начальнику управління освіти Ользі Чумак, шукало підтвердження виправданням чи спростуванням на прес-конференції, що відбулась нещодавно. Зі слів посадовця, питання оптимізації виникло не спонтанно, саме О. Чумак витратила чимало часу на дослідження ситуації щодо ЗНЗ № 13, що у мікрорайоні Перемога.

— Бюджетна галузь не може існувати лише для оплати енергоносіїв закладів та виплати заробітної плати працівникам, тому видатки необхідно балансувати таким чином, щоб здійснювати певні придбання, ремонти, аби галузь хоч якимось чином розвивалась, — зазначила очільник управління. — Справа у тому, що ще у 2005-2006 роках у місті значилось близько 12,5 тисячі дітей, сьогодні цей показник сягає 8,5 тисячі, але ж кількість навчальних закладів залишилась на тому ж рівні. Тому виникла необхідність оптимізації у Перемозі. Була проаналізована ситуація, і виявилося, що середня наповнюваність учнів у класах шкіл цього мікрорайону (а їх там дві) становить: у ЗНЗ № 10 — 21,9, а у ЗНЗ № 13 — 17. Зрозуміло, що існують ці заклади за рахунок шкіл-донорів. За формульними розрахунками бюджету, з огляду на кількість учнів, що є обов’язковим аспектом, ці школи не матимуть коштів навіть на заробітну плату. Окрім того, корпус 13-ї школи потребує капітального ремонту, що у даній ситуації ми не можемо собі дозволити. Тому було вирішено об’єднати 10-ту та 13-ту школи на базі 10-ї. У результаті такої оптимізації економічне обгрунтування складає 200 тисяч, що дозволить поетапно здійснювати необхідні ремонти, до того ж, майже кожен заклад потребує ремонту даху, опалювальної системи.

І батьки, і вчителі поставилися до цього рішення з розумінням, скорочення ж будуть стосуватися лише пенсіонерів та молодшого персоналу. До того ж на базі 13-ї школи ми зберігаємо майстерню для трудового навчання хлопчиків, а от музей цієї школи, який нині знаходиться в аварійному приміщенні, буде перенесено.

Що ж до майбутнього, то ми проаналізували ситуацію з народжуваністю з 2004 по 2009 рік і виявили, що сплеску з наповнюваністю класів не буде. Сам же корпус 13-ї.школи лишається під впорядкуванням управління, в ньому будуть знаходитися охоронники, і якщо в майбутньому у бюджеті буде достатньо коштів чи виникне нагальна потреба, роботу закладу буде відновлено, — запевнила О. Чумак.

Не менш цікавим питанням прес-конференції було реформування системи освіти. І хоча якихось особливих чи кардинальних змін все ж не відбулося, відкриття так званого освітнього округу, на думку посадовця, є значним кроком уперед. Іншими словами, освітній округ — це не заклад, а комплекс заходів, що дозволить забезпечити рівний доступ до навчання, сконцентрувати матеріально-технічну базу та раціонально використати кадровий потенціал, до того ж він не потребує додаткового фінансування.

Поняття освітнього округу в Україні практикується ще з 2003 року, а з 2006-го Міністерством освіти прийняті відповідні положення. Якщо конкретно говорити про наше місто, то, за словами О. Чумак, абсолютно всі діти нашого міста, незалежно від навчального закладу, матимуть можливість, наприклад, на отримання шпрах-диплому на базі Олександрійського колегіуму. На базі ОНВК є можливість сконцентрування трудового навчання, ЗНЗ № 8 та № 19 практикують уже навчання інформатики на базі останньої. Та безперечно, провідними у всьому цьому є побажання батьків і дітей.

Загалом робота буде вестися за такими напрямками: технологічний (інформатика і трудове навчання), проектно-технологічний, філологічний (німецька, іспанська, англійська та російська мови), історичний, правознавчий. До того ж, планується використання матеріально-технічної бази позашкільних навчальних закладів. Тобто, наприклад, запроваджений факультатив чи спецкурс у В. Мельника (вчитель інформатики ЛІТу) матимуть можливість відвідувати учні інших шкіл. Особливу користь у цьому вбачають для учнів Звенигородської, Мартоіванівської та Димитрівської шкіл. Для всього цього будуть підписані відповідні накази по навчальних закладах і заведені окремі журнали для ведення даної роботи.

Це реформування відбувається на рівні країни, а от на рівні міста нововведення, ініціатором якого виступило управління освіти, напевно, спостерігали всі олександрійці. Розміщення фото переможців олімпіад на сіті-лайтах з написом „Гордість міста” зроблено для того, щоб кожен знав в обличчя обдарованих маленьких олександрійців. Це, за словами О. Чумак, стане традиційним явищем. Справа в тому, що освітня галузь Олександрії дійсно має високі результати: із 28 наших учасників всеукраїнських олімпіад 11 стали переможцями, із 8 учасників у відбірковому турі з усієї України з інформатики двоє були учнями В. І. Мельника, які пройшли цей тур. А до 1 вересня управління освіти має на меті розмістити на сіті-лайтах також творчих і обдарованих педпрацівників, наполеглива праця яких приносить результати у навчальних здобутках учнів. Адже сьогодні у провідних вузах України працюють, наприклад, 25 кандидатів технічних наук, яких підготував кандидат педагогічних наук Олег Петрович Зеленяк. Учні Валентина Івановича Мельника є постійними учасниками і переможцями міжнародних змагань. І таких педагогів в Олександрії немало, про їхню якісну роботу говорить і той факт, що щороку 99% випускників ЗНЗ стають студентами вузів.

Але, на відміну від медичної галузі, де нагальною проблемою є кадрова недостатність, в освіті все навпаки. Наразі на черзі стоять 186 педпрацівників, які хоч сьогодні готові приступити до роботи. До того ж, в нашій державі досі не існує механізму звільнення працівників пенсійного віку: „Доки людина справляється зі своїми обов’язками і виконує усі передбачені нормами обов’язки, ми не маємо права її звільнити”, — підсумувала О. Чумак.

І. Чернієнко

Комментарии:

  1. „Доки людина справляється зі своїми обов’язками і виконує усі передбачені нормами обов’язки, ми не маємо права її звільнити”, — підсумувала О. Чумак.
    Ага, головне своїх залишити. А те, що освітянська наука не стоїть на місці, теми навчання ростуть, навантаження збільшується і старі (звичайно ж шановні й незабутні на все життя) вчителі вже не можуть справлятися з вимогами часу. Міняйте схему, відбирайте найталановитіших, перспективних, до кого тягнуться діти… Адже якщо молодого (але вже з якимись надбаннями, досвідом), з нижчою категорією вчителя звільнити зараз, то вже через рік-два він втратить кваліфікацію, а Україна отримає ще одного «реалізатора» на ринку. При цьому постраждає і якість навчання.

    Сват,
    73270ab
  2. „Доки людина справляється зі своїми обов’язками і виконує усі передбачені нормами обов’язки, ми не маємо права її звільнити”, — підсумувала О. Чумак.
    Виходить людину на пенсію після досягнення пенсійного віку відправити не можна? А з роботи винести вперед ногами і яким нормативним документом це визначено?

    forsage,
    ca8c250
  3. ###

    Справедливый,
    2c044a1
  4. Шкода школу 13. Гарні традиції. Гарний колектив. Шкода що влада все тільки нищить.
    Минулий «приход» Цапюка — зникла 5 школа. А дитсадків не перерахувати.

    1,
    3827362
  5. Треба не допусти Цапюка до влади.

    дух,
    26a2bf5

Добавить комментарий: