Хроники Александрии

Бізнес на кістках

, 2.04.2010

Бардак, що творився цієї зими на дорогах і тротуарах міста, просто безпрецедентний.

Як повідомляють медики, в період з 28.12.09 включно по лютий 2010 року в Олександрії до травмпункту звернулося 564 осіб, які постраждали через ожеледь. Більше, ніж півтисячі людей за два місяці! Для порівняння, загальна кількість постраждалих громадян за весь 2008 рік склала 309 громадян!

Перенесемося на мить до Луганська. Останніми роками влада цього міста захопилася придбанням декоративних дерев. Рідкісні дорогущі насадження закуповуються сотнями і висаджуються на просторах міста. Та ось біда — не приживаються. Не можуть акліматизуватися, бо призначені для зовсім іншої кліматичної зони. Дерева гинуть, а населення підозрює, що в такий спосіб влада відмиває гроші.

Я теж підозрюю свою владу у відмиванні грошей. Ще до початку ожеледі, 08.12.2009 року, олександрійська влада бадьоро відрапортувала, що: „Житлово-комунальне господарство міста готове до боротьби з ожеледицею та сніговими наметами. Рішенням виконавчого комітету ще в жовтні місяці затверджені заходи та закріплені території міста за кожним підприємством. На сьогоднішній день на спуски та підйоми доріг завезені протиожеледні матеріали. Як повідомив заступник міського голови, начальник управління ЖКГ міської ради С. Гриценко, на підприємстві „Шляховик” з початку зими проводиться цілодобове чергування по утриманню дорожньо-шляхової мережі міста”.

…згодом за „цілодобове чергування” владі довелося вибачатися. Після 1-2 січня нового року, коли місто перетворилося на суцільну ковзанку, до преси вийшла Людмила Давиденко. Склавши молитовно руки, вона просила вибачення. Мовляв, не змогли відірвати дорожників від святкових столів, що поробиш, контингент такий…

Після цього не забарився новий бадьорий рапорт прес-служби міської ради: „Під час підготовки до осінньо-зимового періоду містом було заготовлено 700 тонн протиожеледного матеріалу, який знаходиться на виробничій базі ПП „Шляховик” та близько 50 тонн піску”. А після цього ще одне вибачення Людмили Давиденко, на цей раз на одному з телеканалів. І щире намагання втішити олекесандрійців, мовляв, сніг на дорогах — це не так вже і погано, он, гляди, вибоїни позакривало…

До речі, в Давиденко, що не виступ, то сенсація. Вже після того, як сніг почав танути, в одному з таких виступів вона заявила, що суттєве погіршення стану місцевих доріг спричинила…надмірна кількість висипаної взимку солі. Ніби роз’їла вона дороги…Особисто я сіль протягом зими бачив лише у двох місцях. На дорозі на задньому дворі виконкому та в магазині. Все! Стосовно ж піску, то його можна було помітити на території міської лікарні № 1. На шляхах та тротуарах — не бачив! Щойно, вийшовши на балкон, подивився вниз, розглядав дороги. Якщо пісок взимку був, від нього мав би залишитися принаймні натяк. Ні, немає! Скажете, знесло в річку разом зі снігом? А ось і не згоден. Ще влітку минулого року сусід з першого поверху ставив пластикові вікна і заробляв щілини. Так горстка розсипаного ним піску лежить і досі, а комунального піску — зась! Те, що нас обдурили, думаю, погодиться кожен. Але яка ж ціна питання?

За офіційними даними, за зимове утримання доріг (з 01.10.09 по 10.03.10) ПП „Шляховик” отримало 217 тис. 460 гривень. Тротуари та пішохідні доріжки обслуговували аж три підприємства: ПП „Світанок” (79 тис. 628 гривень), ПП Долгіх (163 тис. 501 гривень) та ПП „Нікос-промбуд” (311 тис. 029 гривень).

У сумі за „прибрані” взимку дороги влада віддала 771 тис. 618 гривень наших з вами коштів. З розрахунку на душу населення, скажу я вам, не гірше ніж у Києві. Ось тільки чому влада не проконтролювала їхнє використання? Не змогла чи не схотіла? Думаю, відповідь очевидна.

…в Олександрії існує громадська організація інвалідів „Віра”, яка безуспішно просить у міської влади 12 тисяч гривень на рік на утримання свого офісу (оплата компослуг). За 771 тис. 618 гривень можна було б допомогти 64 таким організаціям! Але…своя кишеня ближча. Ожеледь не тільки на вулиці, ожеледь у владі, тому що ця влада не займається проблемами міста, а прослизає повз них.

За 771 тис. 618 гривень можна було б майже рік забезпечувати садочки, молодшу школу та лікарні міста м’ясом або дати друге життя басейну, або відремонтувати дитсадок № 16, в якому перебувають діти групи ризику по туберкульозу, або купити сто найсучасніших комп’ютерів і нарешті поставити крапку у питанні комп’ютеризації місцевих шкіл, або…Повірте, перелік можна продовжувати. Втім, для кого? Для сьогоднішньої влади, яка ігнорує будь-яку альтернативну думку, що не стосується задоволення її власних інтересів? Отож бо…

І, на сам кінець, ще один невеличкий штрих. Приклад порядності показала столична влада. У Києві визнали свою малоефективність у боротьбі з ожеледицею у дворах і в рахунки за компослуги за січень не включили рядок „Прибирання дворових територій”. Олександрійцям же за це доведеться платити. Мовляв, зі снігом та кригою двірники боролися як могли, кожного дня виходили на роботу і навіть працювали більше відведеного. Незабаром міська влада на вимогу громади Олександрії має організувати громадські слухання, де буде старатися вмовити нас погодитися на підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги. Пропоную внести на слухання і питання про компенсацію громадянам Олександрії статті витрат „Прибирання дворових територій” в зимовий період. Ви не проти?

Геннадій Бондарчук, уважний олександрієць

Комментарии:

  1. А все в курсе, что в этот гололед «поломалась» пресс-секретарь горсовета Инна Московченко? Сломала лопатку, неся в садик ребенка?

    Кот,
    d171794
  2. Глупое название статьи и глупое начало. Сравнения 2009 и 2010 годы по травмам неуместно, это манипулирование цифрами. В 2009 году зимы практически не было и гололеда тоже. В 2010 была настоящая зима и почти 2 месяца лед. Естественно травм больше.
    В остальном согласен с автором статьи: Дороги как были в 2009 году в ужастном состоянии, так и в 2010 остались, даже хуже стали. А в 2011 еще хуже будут, а к 2012 дорог вообще не будет, останутся только в Киеве для иностранных туристов :)
    Бюджетные деньги «отмываются» Посыпание дорог солью и ямочный ремонт очень удобные механизмы это делать.

    Аноним,
    ede7362

Добавить комментарий: