Хроники Александрии

Пасажир перевезника зрозуміє?

, 30.03.2010

Тему, для обговорення якої у міській раді відбулась прес-конференція, без перебільшення можна назвати гострою і злободенною: це проблеми і здобутки сфери міських пасажироперевезень. Стверджувати, що питання справді на часі, можна з декількох причин: проблеми тарифів на проїзд у міському транспорті, регулярність рейсів і перевезення „пільговиків” весь час постають і перед перевізниками, і перед пасажирами. Крім того, закінчення осінньо-зимового сезону у транспортників вважається „поворотним моментом” — переходом до весняно-літнього сезону, який за своїми умовами разюче відрізняється від попереднього, і перевізники називають його просто дачним.

На жаль, всупереч сподіванням, на прес-конференції не було жодного представника від надавачів послуг транспортних перевезень, отож відповідати за них на всі запитання журналістів довелося начальнику управління економіки міської ради Анатолію Садоміченку. Доповідач у вступній промові лише коротко зупинився на досягненнях, відзначивши, що головний показник — коефіцієнт регулярності рейсів у минулому році порівняно з 2008-м зріс на 6,2 відсотка і становить 98%. Тобто пасажиро-транспортна сфера міста, вважає А. Садоміченко, у минулому році спрацювала непоганно, особливо — на загальному фоні місцевої промисловості.

„Але складні погодні умови січня і лютого нинішнього року показали всі проблеми нашого дорожнього господарства, які потягли за собою і проблеми з пасажироперевезеннями, — продовжував начальник управління. — Відсутність достатньої кількості спецтехніки у житлово-комунальному господарстві, недостатня кількість заготовлених посипних матеріалів (бо ніхто не очікував такої зими) та недостатнє фінансування обернулись неліквідованими заметами на дорогах, неякісною посипкою ожеледиці і як наслідок — затримками руху автобусів. І якщо центром міста вони курсували більш-менш пристойно (за винятком окремих днів), то віддалені мікрорайони мали великі проблеми: 21 добу не було автобусного руху через район Жовтневий, не до кінця маршруту ходив транспорт на 8-у школу, скорочувався розклад рейсів і на маршрутах №№ 7, 9, 15. Через неякісний стан доріг збільшилась аварійність: тільки протягом минулого місяця у місті сталося 9 дорожньо-транспортних пригод за участю громадського транспорту. Незадовільний стан доріг (і пов’язаний з погодою, і технічний) є також поширеною причиною частого виходу з ладу транспортних засобів. Втім, всі ці причини є характерними не лише для Олександрії навіть у Києві, як відомо, цієї зими відчувалися такі ж значні незручності, хоча нас, власне, це мало втішає.

Нещодавно виконавчими органами міськради спільно з перевізниками та структурами, відповідальними за стан доріг, була проведена нарада, на якій усі сторони також погодилися з тим, що стан дорожнього „покриття наших вулиць — найголовніша біда. Але всі проблеми цим не вичерпуються: не менш складним є блок економічних питань. Наприклад, досі перевізникам не компенсовано за минулий рік близько 800 тис. гривень за пільгові перевезення. Зрозуміло, що і в цьому році вони ще не отримали за це ані копійки, оскільки не прийнятий Державний бюджет. Не відповідає, на моє переконання, і сам розмір компенсації — 1 гривня за 1 пасажира-пільговика, оскільки собівартість перевезення насправді вища. Впливає на рентабельність транспортних підприємств і ріст мінімальної зарплати персоналу, і збільшення ціни на паливно-мастильні матеріали. Тому, не бажаючи працювати збитково при тарифах на проїзд, затверджених ще у 2008-му році, перевізник, як може, скорочує видатки: купує дешевші (і неякісні) запчастини, оплачує працю водіїв і кондукторів на мінімальному рівні, втрачаючи при цьому кращих працівників, не відкладає кошти на придбання нового транспорту і не розвиває свою матеріально-технічну базу. Або взагалі порушує законодавство — йде у „тінь”, і це, я вважаю, найгірше. Ось тут і стикаються інтереси пасажира і перевізника, які, згідно з законодавством, повинні вирішуватись рівнозначно”.

Та як з’ясувалося з подальших запитань представників ЗМІ, перелік проблем, згаданий начальником управління економіки, є неповним: пасажирів цікавить, коли на автобусних зупинках міста нарешті з’являться інформаційні таблички з номерами маршрутів та розкладом руху автобусів, чи не буде скорочено через відсутність державної субсидії кількість пільгових рейсів на автобусних маршрутах і як оновлюється рухомий склад підприємств-перевізників.

Щодо цього Анатолій Борисович повідомив, що працівниками економіки проведено облік усіх автобусних зупинок міста і на 57 з них замовлено інформаційні таблички, які вже навіть виготовлені, отож тепер відповідним службам ЖКГ міської ради залишається оплатити цю роботу і з залученням молодіжних громадських організацій розмістити таблички на зупинках.

Що ж стосується пільгових рейсів, відповідь була такою: на жаль, тих коштів, які субсидує держава, вистачає зазвичай на фінансування пільгових перевезень в обсягах 25-30% взимку і 50% влітку. Отож, як запевняє А. Садоміченко, і в цьому „дачному сезоні” в середньому 4 з 8 рейсів на кожному маршруті будуть перевозити пільгові категорії пасажирів.

„На нараді, про яку я вже згадав, були зроблені висновки з усіх недоліків і розроблено ряд заходів щодо їх усунення. Взагалі не минає дня, щоб управлінню економіки чи заступникам міського голови не доводилося вирішувати ті чи інші транспортні питання, і в цьому я бачу завдання своє і виконавчих органів — привести інтереси і взаємини пасажирів та перевізників до злагоди та порозуміння”,— сказав Анатолій Садоміченко.

О. Наріжний

Комментарии:

  1. Был в Кировограде и пришлось попользоваться общественным траспортом.Шикарные автобусы,вежливые кондукторы и это всего за 1 грн.У нас же раздолбанные газельки и старые востановленные ЛАЗы и ЛИАЗы,на растояния в разы меньшие чем в Кировограде,дерут цену за проезд от 1,5 до 3.0 грн.И орут МАЛО!!!Если бы на наши маршруты выпустили технику как в Кировограде,эти горе перевозчики нам бы сделали проезд от 10 грн.

    Аноним,
    d9a05b7
  2. Успехи перевозчиков за оценкой Садомазоченко означает только одно-как сидели в дерьме так и будем сидеть — ездить на украденных в прошлом веке перевозчиками автобусах, платить по липовым тарифам, в грязи и тесноте и власть будет выдавать это все за благо цивилизации. В общем какая власть такие и перевозки главное — никому в голову не приходит, что многие вопросы могут решаться по-другому

    Y-U,
    a744f9b
  3. а я живу на сахзаводе и транспортом довольна! у нас маршрутки ездят на город каждые 10 минут. а с города добраться на Победу, так быстрее туда пешком дойти!

    Римма,
    955810e
  4. Римма,не криви душой.Чтобы с утра выехать с сахзавода в город,надо садится на Протопоповку и ехать по кругу иначе не выедеш.И сколько ты платиш за проезд?2.50 грн ! ! ! А оно того стоит?На такие расстояния да за такой «комфорт»цена билета не должна быть выше 50 коп

    Сергей,
    d9a05b7
  5. Римма, 30.03.2010 #
    а я живу на сахзаводе и транспортом довольна!
    Незнание — сила и залог работы как власти так и перевозчиков и еще пассажиров. Пример , пожалуйства. Проезд. Ст. метро «Лесная»(Киев) — Бровары (40 км.) Автомобиль Iveco, места сидячие, стоимость 3 грн. 50 коп. Может раком на сахзавод и удобнее, но наверное для тех, кто привык стоять так, как его поставили

    Y-U,
    285f50c
  6. Расписание движения автобусов на остановках и в интернете, а так же диспетчерская служба с телефоном по которому можно узнать расписание могла бы увеличить количество пасажиров, а следовательно увеличить доходы перевозчиков, без поднятия стоимости проезда.
    А так и захочеш проехаться на автобусе, а расписание незнаеш, вышел ли на маршрут автобус, тоже неизвестно. А стоять на остановке часами и ждать неизвестно чего — нет желания.

    Возьмите за основу например такой вариант http://bus.ruz.net/routes/
    Перечислить все городские маршруты, через какие остановки они идут. Укажите время выхода из конечных пунктов.
    Вся эта информация есть у диспетчера, ее просто надо систематизировать и выложить в интернет.
    Потом можно будет например с мобильного зайти в интернет и посмотреть расписание автобуса, или просто позвонить диспетчеру.
    Укрзализныця сделала у себя на сайте такую услугу, миллионы людей пользуются и всем очень удобно.
    Надо учиться зарабатывать деньги не только путем удорожания проезда. Ингда чтобы больше заработать цену необходимо снижать.

    Аноним,
    6902d54
  7. История с 10 автобусами и 6 штатными водителями продолжается. Интересно, кондукторов много официально работает? Думаю еще меньше. Перевозчики зарабатывали и продолжают зарабатывать очень неплохие деньги. И фраза про «уходят в тень» неактуальна, потому что большинство оттуда не выходило никогда. Пусть учатся у Сизова. Я смотрю у него в автопарке хоть что-то меняется. Остальные только скулить и умеют.

    Ляп,
    2138baa

Добавить комментарий: