Хроники Александрии

Довгобуд з 30-річною „бородою”

, 18.11.2009

Тунель - довгобуд в Олексадрії
Автор фото: schmax67. Фото галереи Алнета

Улітку цього року біля тунелю під залізницею (неподалік вокзалу) активно розпочались роботи по завершенню будівництва цього важливого для нашого міста об’єкта транспортної розв’язки. Але тривали вони недовго: будівельники встигли облаштувати лише частину асфальтового дорожнього полотна — із західного, ближчого до міста боку тунелю. А потім все завмерло, як і багато років тому. Тим часом спуск у тунель з боку промислової зони майже непридатний для руху автотранспорту. Чи буде колись завершений цей об’єкт?

С.Пастухов

Дорожні роботи, про які говорить читач, виконувались працівниками ПП „Шляховик” у серпні цього року. Організовані вони були за ініціативи голови ради директорів промислових підприємств міста Станіслава Гришка, який на початку минулого літа на нараді з керівниками, зацікавленими у надійній роботі тунелю, закликав їх до спільної часткової участі підприємств у даному будівництві. З необхідністю такого заходу на словах тоді погодились всі присутні, а от на ділі у будівництві взяли участь далеко не всі.

Як пояснила Ольга Бондар, директор „Шляховика” (підрядник будівництва), дорожні роботи передбачалося виконувати за співфінансування зацікавлених учасників та міського бюджету. Але цього не сталося: профінансувала роботу „Шляховика” лише „Олександрійська зернова компанія” у сумі 40 тис. грн., а міський бюджет досі залишається винним підряднику за виконані обсяги 96,9 тис. грн. Отож 1,5 тис.м² асфальтового покриття та інші дорожні роботи, зітхає О. Бондар, виявились виконані її підприємством більш ніж наполовину у борг, на свій страх і ризик, без будь-яких гарантій.

Разом з тим, на и переконання, завершити будівництво спільними зусиллями бачиться цілком реальною справою — частка внеску кожного підприємства могла б не перевищувати 10 тис. грн. — не такі вже й великі гроші, вважає директор ПП „Шляховик”. Але, мабуть, так не вважають інші учасники проекту.

Саме через таке відношення своїх партнерів не бачить перспектив завершення будівництва тунелю найближчим часом і сам автор ідеї — голова правління ВАТ „НВО „Етал” Станіслав Гришко, хоча сам „Етал” теж активно допомагав будівництву. За словами С. Гришка, реальним бачиться виконання у цьому році лише асфальтового покриття площею 220 м² нагорі при в’їзді у тунель, облаштування нічного освітлення об’єкта та монтаж дорожніх бордюрів там, де їх не вистачає.

„На цій стадії будівництва тунель залишається зимувати, а наступного року, я сподіваюсь, роботи будуть продовжені”, — сказав він. За попередніми оцінками Ольги Бондар, заасфальтувати залишається ще ніяк не менше, ніж півтори тисячі квадратних метрів дороги.

Історична довідка. Будівництво тунелю транспортної розв’язки було виконано спеціалізованим управлінням „Черкаський мостозагін” ще наприкінці 70-х років минулого століття за державною програмою. А під’їзна пандусна дорога до нього повинна була будуватись за співфінансування місцевого і державного бюджетів. Але це вже якось тоді не склалося. Так і простояв фактично готовий тунель, але без під’їзних доріг, у глибокому котловані під залізницею аж до 2003 року.

Того ж року, за ініціативи тодішнього міського голови Степана Цапюка, були організовані земляні та деякі дорожні роботи, виконання яких дало змогу вже влітку 2003-го року, так би мовити, умовно здати об’єкт в експлуатацію. Для руху транспорту розв’язка була придатною, от тільки зливові та талі води час від часу руйнували глинисту основу та щебеневе покриття її під’їзних доріг. У такому вигляді об’єкт проіснував до нинішнього року, поки не була зроблена остання спроба завершення будівництва, описана вище.

О. Іванченко

Комментарии:

Добавить комментарий: