Хроники Александрии

Діти — заручники «дорослих» непорозумінь?

, 17.03.2009

Процеси, які відбуваються в освітній галузі міста, не можуть не привертати до себе уваги. За коментарем про страйк педагогів і конфлікт освітян із владою, що відбувся на початку введення карантину у навчальних закладах міста, кореспондент «ОТ» звернувся до начальника міського відділу освіти Олени Орленівни Полтавець:

— Конфлікт, свідками якого всі ми стали, не є масовим явищем. Я б навіть не стала називати його страйком. За всією своєю процедурою страйк має трохи іншу форму. А по-друге, з усього педагогічного колективу, який налічує в Олександрії 2000 вчителів, а також обслуговуючого персоналу, оскаржують дії відділу освіти лише 8 представників НВК «Олександрійський колегіум».

Про введення карантину було оголошено розпорядженням міського голови «Про призупинення навчально-виховного процесу». Також був підписаний наказ по управлінню освіти і доведений до кожного працівника. Переважна більшість членів нашого колективу до цього наказу поставилася з розумінням. Доводи директорів шкіл, а також наші переконали педагогічні колективи, що в даній ситуації треба використати введення карантину для зменшення витрат на заробітну плату. Саме так, а не навпаки, бо економії сьогодні вимагає чи не кожен нормативний документ нашої держави.

Ми вважаємо, що такі заходи на дадуть нам можливість не вдаватися до жорстких заходів економії у кінці року. Це все знову ж таки пов’язане з недостатнім фінансуванням, адже галузь освіти на нинішній рік профінансована по заробітній платі всього лише на 95,7%.

А крім того, хочеться нагадати: якщо у дошкільних навчальних закладах кількість дітей збільшилася останніми роками, то у школах такої тенденції поки що немає, і кількість дітей, які там навчаються, зменшується. Така ситуація тягне за собою, зазвичай, скорочення в освітній галузі. Тож завданням нашого управління є, насамперед, вживання усіх заходів, аби зберегти і мережу існуючих закладів освіти, і якомога більше посад. У першу чергу, педагогічних працівників.

Саме тому виникла така пропозиція: зекономити кошти під час карантину. Протягом трьох тижнів учителі перебуватимуть вдома за умови оплати 2/3 від їхньої заробітної плати.

Кор.: — А чому протест виник саме в колективі НВК «ОК»? І чи стало причиною протесту лише введення карантину?

— Представники вільної профспілки, які є організаторами згаданого мітингу, вже неодноразово оскаржували дії управління освіти, особисто мої дії. У принципі, я вважаю, якщо люди критикують владу в тих чи інших проявах — то не завжди погано.

Тож, вже вкотре, я нагадала ініціативній групі: якщо вони вважають той чи інший наказ управління освіти незаконним, вони завжди зможуть оскаржувати його у прокуратурі. І тоді вже на рівні судової влади, правоохоронних органів вирішуватиметься, законними чи незаконними вони є.

Що стосується внутрішніх конфліктів. На сьогоднішній день поки що жодне зі звернень профспілки стосовно незаконних дій, які відбуваються в їхньому закладі, перевірками і комісіями, які долучалися до вивчення ситуації, не підтвердилися. Якщо будуть якісь факти, що підтверджуватимуть перевищення адміністрацією своїх повноважень або якихось дій, що суперечать обов’язкам адміністрації, безумовно, адміністрація буде притягнута до відповідальності — дисциплінарної і так далі.

Представники вільної профспілки вважають, що діють у правовому полі. І це їхнє право. Вони його реалізують. Хоча мені, відверто кажучи, дуже б хотілося знайти компромісний вихід із ситуації, що склалася, тому що конфлікт завжди призводить до негативних наслідків. А головне — він позначається на всіх учасниках навчального процесу — викладачах, батьках, а особливо на дітях. Вони — ніби заручники цих внутрішніх непорозумінь. Мені б дуже не хотілося щоб такий флагман освіти, як Олександрійський колегіум потерпав від протиріч між адміністрацією і колективом. Я не захищаю адміністрацію закладу, тому що, за моїм глибоким переконанням, у конфлікті завжди винними є дві сторони. Тож своїми діями я буду й надалі намагатися розв’язати цей конфлікт і сприяти його залагодженню.

А. Третяк

Комментарии:

Добавить комментарий: