Хроники Александрии

Олександрія: електричний жлободром. А як у вас?

, 22.12.2006

Почну здалеку. В свій час на Майдані було розміщено повідомлення про видурювання грошей шляхом появи боргу «нізвідки»: Я тоді довго не міг зрозуміти, як так могло статися, але цього літа під час відпустки я був в тих краях і сам вияснив що й до чого.

Десь з 2001 року по Олександрійщині суркісівський «Кіровоградобленерго» почав виносити електролічильники зсередини приватних будівель і розміщувати їх на фасадах будинків. Мета начебто благородна: запобігти крадіжкам електроенергії завдяки відсутності малодоступної неконтрольованої ділянки проводу з місця введення під дах будинку і до точки розміщення лічильника в хаті. Але при цьому всіх в примусовому порядку змусили підписати договори на постачання електроенергії. Відмовок бути не могло — або договір, або будете жити без світла. Якось так сталося, що з моїми батьками цей договір не підписували, тому я не міг ознайомитися з його умовами.

Аж ось навесні цього року нам принесли додаткову угоду до Договору, який нами не підписувався. На жаль, я не попередив про це батьків, і вони її підписали. Суть дод. угоди зводиться до того, що починаючи з вересня цього року абонент зобов’язується платити не по лічильнику, а відповідно до квитанцій, які складаються на основі споживання минулих років, а також погашати вказану представником обленерго різницю по завершенню кварталу. Відповідно в більшості квитанцій не фігуруватимуть фактичні покази лічильника, а абстрактні 72 чи 105 кВт-г, що дасть можливість для виникнення подальших скандальних історій.

Крім того, цього літа в сільському будинку моїх батьків встановили електричне опалення. Оскільки ми вже були на гачку додатковою угодою, то я подався в районне представництво обленерго, щоб струсити з них договір, на основі якого нам постачають е/е та застерегти себе від різних зазіхань з їх боку через можливе перевищення дозволеної потужності споживання. Заодно мене дістали постійні тривалі відключення е/е, тож я хтів переукласти договір з якимись там санкціями за це.

Заявляюся в це представництво — таке враження, що потрапив в офіс якоїсь крутої західної компанії: євроремонт, комп’ютери на кожному столі, хіба що прибиральниця його не має. Два віконця: одне для довідок, інше для розрахунків. Поки чекав біля віконця довідок — став свідком, як двоє немолодих людей спілкуються у віконці по розрахунках. Ситуація повністю подібна тій, що виникла в цитованому вище повідомленні: невідомо звідки в людей з’явився борг, хоча вона справно платили по лічильнику відповідно до діючих тарифів. Я просто випав в осадок від абсурдності претензій, які висувала представниця обленерго, постійно апелюючи «Я нічого не знаю, це мені комп’ютер показує». Уявіть собі: ми знімаємо покази лічильника десь на початку кожного місяця. Скажемо, 5-го числа, і до 10-го їх оплачуємо. Потім десь так числа 20-25 приходить представниця обленерго і перевіряє покази лічильників. Очевидно, що за півмісяця там щось накрутило, що буде сплачено на початку наступного місяця. Далі слідкуйте за руками: вона виписує писульку «сплатити борг ХХ кВт-г» на різницю, яка накапала за півмісяця. Люди здвигуть плечима і продовжують собі платити по лічильнику, як це вони робили і раніше. Дані цієї писульки заносяться в комп’ютер, що стається далі Ви вже знаєте. Такий «борг» накопичується з кожним візитом контролера. Єдине що сказала представниця обленерго, це те, що подібна ситуація може бути лише з тими, хто має пільги по оплаті. До тих, хто платить повністю обленерго кидалова не влаштовує. Чому так стається я так до цього часу й не зрозумів.

Нарешті я потрапляю в потрібне мені віконце. Так і так, хочу переукласти договір. Мені повідомляють, що ви перший хто це робить і взагалі навіщо це вам, у нас з вами є підписаний договір. «Нема! Покажіть ваш примірник!» — «Не будемо ми Вам нічого показувати, бо у нас в комп’ютері є номер Вашого договору». — «Ну то покажіть, що ми начебто підписували». Дають видрукований в друкарні багатотисячним накладом бланк договору (а договір то має складатися особисто і враховувати певні побажання Споживача!). Читаю: про дозволену до споживання потужність нема нічого, сказано про якусь 3-у категорію споживачів, а щодо якості енергопостачання голі абстракції типу «Споживач має право на якісне обслуговання електричних мереж» або «енергопостачальник має право пропонувати Споживачу надання додаткових послуг…». «Давайте переукладати на нормальних умовах!» — «Ми нічого не будемо робити, приходьте іншим разом, зараз нема начальника!» На прощання в мене відібрали бланк непідписаного договору як велику державну таємницю.

Приходжу іншим разом. Начальника знов нема, через якусь годину з’являється. Питаю про третю категорію споживачів, яка вказана в договорі. Пояснив нормально: «Перша — це найвища якість енергопостачання, коли в принципі не допускається переривання енергопостачання. Для цього підводиться кілька незалежних ліній та ставляться автономні генератори енергії. Друга категорія допускає перерви в енергопостачанні лише у випадках перекомутації мереж та планових робіт тривалістю не більше 10-15 хв. А третя категорія — це населення. Для міста перерва енергопостачання може складати до 1 доби, для села — 3 доби. Відповідно для різних категорій різні ціни на електроенергію. Хочете іншу категорію — платіть, зробимо. За ваш рахунок». Відповідаю вже без ентузіазму, почувши про 3 доби: «Ну так давайте включимо цей пункт з розшифровкою відповідно до якого нормативного акту це робиться. І заодно опишемо штрафні санкції». — «Ми нічого міняти не будемо. Ми й так з вами багато тут говоримо. Приходьте іншим разом, вам на комп’ютері роздрукують новий договір, де вказана потужність».

Йду 3-й раз. Вже є видрукований стандартний псевдо-договір з підписом начальника, де є розділ про допустиму потужність постачання. Там стоїть прочерк. «Давайте поставимо!» — «Я Вам говорю, що ви можете споживати до 3 кВт, інакше треба оформляти та сплачувати до 2000 грн. за технічні умови». Ледве вмовив, щоб проставила 3 кВт, все одно це більше, ніж наша пікова потужність навіть за умови підключення електричного опалення.

Подібний же договір складають в Олександрійському міському представництві «Кіровоградобленерго». З єдиною відмінністю, що допустима потужність споживання складає 0 кВт (див. Фотоархів). Тобто ввімкнувши лампочку споживач порушує умови договору.

Взагалі після всіх цих поневірянь маю кілька питань до майданівців:

  1. Цей бардак коїться лише у нас на Олександрійщині, чи кругом в глибинці, лише нема кому «вякати»?
  2. Під час спілкування в представництві мені сказали, що в селищах міського типу люди платять по сільському тарифу якщо хтось в сім’ї пропрацював не менше 15 років в сільському господарстві. Інакше оплата йде по міському тарифу. Посилань мені жодних не дали. «Так начальник сказав». То що робити? Де взяти відповідний нормативний акт, який ділить село і місто?
  3. Як перейти на оплату по тарифу з стаціонарною електричною плитою? Він навіть нижче «сільського» тарифу. В представництві мені сказали, що «у нас такого нема».

Весь цинізм і маразм всучуваних громадянам в глибинці договорів читайте нижче. Як з таким боротися?

Вячеслав Хаврусь
Источник: maidanua.org

Комментарии:

  1. чи то Вячеслав Хаврусь з іншої планети, чи то я? кияни, це правда що в вас усі комунальні договори скаладаються індивідуально, з урахуванням побажань споживача?
    Хоча. Якщо хтось з вас складає і підписує лише в присутності «моєго адвоката» — можна не відповідати.

    абырвалг,
    638fc41
  2. Здається, Ви не зрозуміли статті. І мова тут не про киян, а про те, що нас, як споживачів е/е чи тепла тримають за бидло. Хоч в Олександрії, хоч в Києві. Гроші беруть немалі, навіть інколи більше, ніж в Європах, а послуги надають, як доведеться. Хочете взнати більше, або хочете взнати, як боротися — телефонуйте 8-050-538-3813. Або читайте сайт Майдан — http://maidan.org.ua

    А шо стосується договорів, так я їх неміряно в своєму житті укладав, без присутності адвоката, і знаю, що все завжди можна зробити полюбовно. Аби Ваше бажання. Буває це лише в тому випадку, коли нема залежності споживача від постачальника-монополіста, тобто є конкуренція. На жаль, у випадку комунальних послуг, цей варіаньт не проходить, і всім нам доводиться укладати лише видруковані тисячними накладами кабальні для нас договори.

    Вячеслав Хаврусь,
    750470d
  3. Помогите, если можите разобраться в сложившейся ситуации! Дело обстоит так: я купил в пятиэтажном доме квартиру на первом этаже. Хочу установить электрическое отопление. Обратился в «Облэнерго»-мне ответили официальным письмом-технические условия выполняет хозяин дома-ЖЭК. Когда я обратился в ЖЭК, мне ответили, что у них нет специалистов для выполнения тех.условий, и поэтому выполнить такую работу не могут. Фирма, которая будет осуществлять монтаж, выполнила тех.условия на весь дом в соответствии с каким-то приказом «Облэнерго». А ЖЭК всеравно настаивает на своем-специалиста нет-ничего не знаем! Что же делать-из-за ихней некомпетентности страдать жителям?

    Dim,
    8c4b2ae

Добавить комментарий: